Siirry pääsisältöön

Ostoskori

Ostoskorisi ammottaa tyhjyyttään.

Löydät täytettä yli 3000 auton verran autohaustamme.

Valmiina viitoittamaan polkua – Audi esitteli Q6 e-tron offroad -konseptiauton

  • Ikoninen prototyyppi esittelee PPE-alustarakenteen potentiaalin

  • Äskettäin kehitetyt portaaliakselit mahdollistavat jopa 100 prosentin nousukulman; leveämpi raideväli ja lisääntynyt maavara luovat näyttävän ulkonäön

  • Audin toimitusjohtaja Gernot Döllner: "Erittäin tunteellinen uudelleentulkinta quattrolle"

Tämän vuoden maailmancup-viikonloppuna Kitzbühelissä, Itävallassa, Audi esitteli erittäin tunteellisen Q6-mallin. Audi Q6 e-tron offroad -konsepti, äskettäin kehitetty prototyyppi, voimalinjana kaksi sähkömoottoria, joiden yhteenlaskettu teho on 380 kW, voi kiivetä jopa 100 prosentin nousukulmia uudelleen suunniteltujen portaaliakselien ansiosta.

Debytoiva Q6 antaa esimakua mahdollisesta autosta progressiivisessa offroad-segmentissä. Maavaran kasvu 160 mm ja raidevälin kasvu 250 mm lisäävät sen näyttävyyttä.

Ensimmäisen koeajon jälkeen Audin toimitusjohtaja Gernot Döllner innostui: "Q6 e-tron offroad -konsepti on quattron uudelleentulkinta. Malli osoittaa, mitä potentiaalia alustamme voi tarjota kaikille sähköautoille jo tänään. Tämä auto voi vallata uusia alueita. Odotamme innolla asiakkaidemme reaktioita tähän erittäin tunteelliseen autoon."

Vaikka perinteiset portaaliakselit mahdollistavat noin 20-30 prosentin vääntömomentin kasvun pyörillä, Audin uusi suunnittelu lisää vääntömomenttia pyörillä 50 prosentilla. Tämä laskee auton huippunopeuden 175 km/h – riittävä maastoautolle – mutta mahdollistaa jopa 45 asteen nousukulmien kiipeämisen.

Innovaatiot alkavat aina oikean kysymyksen esittämisellä. Q6:n kohdalla se oli: kuinka voimme luoda erittäin tunteellisen sähköauton? Tämän kysymyksen synnyttämä auto sisältää neljä alusta alkaen kehitettyä portaaliakselia, jotka on integroitu etu- ja taka-akselien pyörännapoihin. Tämä vaati osittaisia muutoksia jousituksen linkkeihin. Portaaliakselit lisäävät yhdistetyn vääntömomentin kaikilla pyörillä (10 sekunnin huippu) 13 400 Nm:iin, mikä on yhteensä 4 400 Nm:n lisäys. Tämä on tapa kokea Vorsprung durch Technik – sekä tiellä että maastossa.

Audi Q6 e-tron toimii konseptiauton perustana ja on ensimmäinen tuotantomalli, joka on rakennettu Premium Platform Electric (PPE) -alustarakenteelle. Se on uusi vertailukohta sähköiselle Vorsprung durch Technikille. Audi Q6 -mallisarja ei ainoastaan loista vaikuttavalla ajo- ja lataussuorituskyvyllä, vaan asettaa myös standardit toimintamatkalle ja taloudellisuudelle.

Audi Q6 e-tron offroad -konseptiauto voidaan nähdä tositoimissa 1. helmikuuta 2025 F.A.T. Ice Race -kilpailussa ja @Audi Sportin sosiaalisen median kanavilla.

Lisätiedot: Riitta Karjalainen, viestintäpäällikkö, K Auto Oy | Audi, [email protected], 040 578 3924. Uutishuoneen aineisto on tarkoitettu ainoastaan median käyttöön ja se on tekijänoikeussuojattua. Materiaalin tekijänoikeudet kuuluvat K Auto Oy:lle tai Volkswagen-konsernille. Materiaalin käyttö kaupalliseen tarkoitukseen ja muuhun levitykseen ei ole sallittua.
Edellinen AKK ja Volkswagen Hyötyautot jatkavat pitkäaikaista yhteistyötään
SeuraavaTennistähti Emil Ruusuvuori jatkaa Porschen brändilähettiläänä

Aiheeseen liittyvää

50-years-of-anticipating-the-future 01 HQ
24.7.2025 | Lehdistötiedotteet

50 vuotta edelläkävijyyttä ja tulevaisuuden ennustamista

SEAT S.A.:n teknologiakeskus juhlii 50-vuotista taivaltaan yrityksen innovaatioiden selkärankana 34 000 ammattilaista on kehittänyt ikonisia malleja j...

seat-cupra.media-center-item 9
22.7.2025 | Lehdistötiedotteet

”Redefining Racing” on CUPRAn uuden brändikampanjan nimi

Oxford Languages -digitaalisessa sanakirjassa "racing"-sanan määritelmä viittaa lähinnä hevosurheiluun, ei autourheiluun CUPRA käynnistää nyt kampanja...

CUPRA Showcar IAA25 16-9
18.7.2025 | Lehdistötiedotteet

CUPRAn rohkea visio tulevaisuudesta ottaa lavan haltuun IAA Mobility 2025 -tapahtumassa Münchenissä

CUPRA esittelee camouflage-naamioidun CUPRA Ravalin Volkswagen-konsernin mediatapahtumassa 7. syyskuuta, ennen sen maailmanensi-iltaa ja markkinalanse...