Siirry pääsisältöön
Osta, varaa tai liisaa auto helposti verkossa

Voit ostaa, varata tai liisata useimmat automme helposti kotisohvalla. Verkko-ostoissa 14 päivän palautusoikeus.

Löydä sopiva auto

Ostoskori

Ostoskorisi ammottaa tyhjyyttään.

Löydät täytettä yli 3000 auton verran autohaustamme.

CUPRA nousi kahdessa vuodessa valtakunnallisen autoalan asiakaspalvelututkimuksen ykköseksi

  • CUPRAn kokonaistulos parani edellisvuodesta lähes viisi prosenttiyksikköä

  • CUPRAn asiakas: ”Myyjä oli minua kohtaan oikein ystävällinen, ja arvostin hänen ammattitaitoaan auton teknisistä ominaisuuksista. Hän esitteli minulle auton hyödyt erittäin ymmärrettävällä ja selkeällä tavalla, ja hän kuunteli koko ajan, miten reagoin hänen kertomaansa ja johdatti keskustelua luontevalla tavalla. Voisin ostaa kyseiseltä myyjältä auton mielihyvin!”

  • Autolehti Auto Bild Suomen yhdessä Dive Palveluplus Oy:n kanssa toteuttama vuosittainen Palvelu1 -ostotutkimus julkaistiin tiistaina 16.9.2025 (numero 12/2025)

CUPRA nousi ykköseksi viime vuoden kuudennelta sijalta. CUPRAn ykkössija uusien autojen palvelukategoriassa on osoitus pitkäjänteisen työn tuloksista asiakaskokemuksen eteen. Auto Bild Suomen yhdessä Dive Palveluplus Oy:n kanssa toteuttama vuosittainen valtakunnallinen Palvelu 1 -ostotutkimus julkistettiin 16.9.2025.

CUPRAn myyjät pärjäsivät keskivertoa paremmin lähes kaikilla tutkimuksessa mitatuilla palvelun osa-alueilla. CUPRA pärjäsi erityisen hyvin etenkin asiakkaan huomioimisen ja palvelun aloituksen osalta, talousasioiden kartoituksessa sekä kaupan päättämisessä. CUPRAn tulos oli myös selvästi vuotta 2024 paremmalla tasolla mm. auton myyntiesittelyn sekä asiakkaan subjektiivisen kokonaistuloksen osalta. Käytännössä jokainen asiakas olisi ollut valmis ostamaan auton myyjältä.

”Kiitos, todella hieno saavutus koko CUPRA-heimolta! Tulosten takana on paljon konkreettisia toimenpiteitä ja myös riskin ottamista. Olemme panostaneet erityisesti yhteishenkeen ja johtamiseen sekä kouluttaneet myyjiä ja muuta tiimiä. Lisäksi olemme investoineet CUPRA Garage -myymälöihin ja ottaneet käyttöön yksiomisteisen keskitetysti johdetun myyntiverkoston. Myös nämä tulokset osoittavat, että olemme oikealla tiellä”, K-Autolla CUPRAn liiketoiminnasta vastaava johtaja Jukka Kiuru kiittelee.

”Nöyrästi, mutta itseemme luottaen menemme eteenpäin. Meillä on vain yksi tavoite: jatkaa CUPRAn kasvua. Jatkamme tinkimätöntä työtä asiakkaidemme hyväksi, tuomme uusia malleja markkinoille ja investoimme CUPRA-brändin vahvistumiseen”, Kiuru täydentää.

Kokonaisvaltaisesti menestyminen autokaupassa edellyttää asiakkaiden tarpeiden ymmärtämistä, tehokasta vuorovaikutusta, vakuuttavaa esittelyä ja jatkuvaa yhteydenpitoa.

”CUPRA on uuden sukupolven voimaa. Me emme tyydy olemaan yksi monista, eivätkä asiakkaamme tyydy olemaan yksi monista. Olemme se perheen kapinallinen, siinä on meidän vahvuus”, Kiuru päättää.

Auto Bild Suomen yhdessä Dive Palveluplus Oy:n kanssa toteuttama vuosittainen valtakunnallinen Palvelu 1 -ostotutkimus toteutettiin tänä vuonna jo 21. kerran. Tutkimuksessa ulkopuolisen tutkimustoimiston kouluttamat testiasiakkaat asioivat autoliikkeissä normaaliin tapaan ja havainnoivat saamaansa asiakaspalvelua.

Uusien autojen tutkimuksessa mysteeriostajat saivat itse valita heitä kiinnostaneet automallit tutkimuksessa mukana olleista merkkivaihtoehdoista. 52 % asiakkaista oli kiinnostunut täyssähköautoista, hybridiautoja kävi katsomassa 30 % ja polttomoottoriautoja vain kahdeksan prosenttia mysteerishoppaajista. Tutkimuksessa arvioitiin palvelun laatua kymmenen eri osa-alueen mukaan.

Tutkimuksesta voi lukea lisää Auto Bild Suomen numerosta 12/2025.

Lisätiedot: Riitta Karjalainen, viestintäpäällikkö, K Auto Oy | CUPRA, [email protected], 040 578 3924. Uutishuoneen aineisto on tarkoitettu ainoastaan median käyttöön ja se on tekijänoikeussuojattua. Materiaalin tekijänoikeudet kuuluvat K Auto Oy:lle tai Volkswagen-konsernille. Materiaalin käyttö kaupalliseen tarkoitukseen ja muuhun levitykseen ei ole sallittua.
EdellinenCUPRA Design House lanseerasi eksklusiivisen ja osin kierrätysmateriaaleista tehdyn matkalaukkumalliston yhteistyössä Harper Collectiven kanssa

Aiheeseen liittyvää

CUPRA Tindaya Showcar 01
8.9.2025 | Lehdistötiedotteet

CUPRA Tindaya -konseptiauton maailmanensi-ilta – rohkea visio tulevaisuudesta

CUPRA Tindaya -konseptiauto on nimetty Fuerteventuralla, Kanariansaarilla, sijaitsevan tulivuoren mukaan Ulko- ja sisämuotoilu heräävät eloon radikaal...

CUPRA Raval Camouflaged HD
7.9.2025 | Lehdistötiedotteet

Ensisilmäys CUPRA Ravalista Münchenin IAA Mobility -tapahtumassa

Brändi esitteli naamioidun CUPRA Ravalin Volkswagen-konsernin tapahtumassa Münchenissä, tarjoten ensimmäisen silmäyksen tulevaan sähköiseen kaupunkiau...

cover-home-articulo
5.9.2025 | Lehdistötiedotteet

CUPRA Tindaya -konseptiauton maailmanensi-ilta 8.9.2025: livestream IAA Mobility 2025 -tapahtumasta Münchenistä

CUPRA ottaa lavan haltuun IAA Mobility -tapahtumassa Münchenissä 8. syyskuuta esittelemällä CUPRA Tindaya -konseptiauton. Provosoivalla ja aidolla muo...