Siirry pääsisältöön
K-Auton Kesäkampanja 20.7. asti

Osta uusi auto, myy vanhasi meille tai vaihda se uudempaan, huolla autosi tai lataa sähköä. Kaikki tämä kannattaa nyt tehdä K-Autossa ja hyödyntää samalla aurinkoiset kesäedut.

Katso tarjoukset

Ostoskori

Ostoskorisi ammottaa tyhjyyttään.

Löydät täytettä yli 3000 auton verran autohaustamme.

Kolme uutta Porsche 911-malliversiota – kaikissa neliveto ja tehoa 480 hv

  • 911-mallisto laajenee: nyt saatavilla Carrera 4S, Carrera 4S Cabriolet ja Targa 4S

  • Vuodesta 2006 lähtien 911 Targa -mallit ovat olleet saatavilla yksinomaan nelivetoisina

  • Tänä vuonna juhlitaan 911 Targan 60-vuotisjuhlia

  • Nelivetoiset mallit ovat erityisen suosittuja 911-asiakkaiden keskuudessa

Porsche laajentaa 911-mallistoa nelivetoversioilla: uuden 911 Carrera 4S:n – coupé-, cabriolet- ja Targa 4S -mallien – myötä urheiluautosta on nyt saatavilla yhteensä kuusi nelivetoista mallia. Lisäksi 911 Targan 60-vuotisjuhlavuoden kunniaksi tarjolla on nyt kaksi eri korimallivaihtoehtoa, joista alkuperäinen esiteltiin Yhdysvalloissa nimellä "safety cabriolet".

Porsche tuo kolme uutta mallia 911-malllisarjaan. Uusin Carrera 4S julkaistaan sekä coupéna että cabrioletina. Yhdessä Targa 4S:n kanssa ne täydentävät mallistoa tehokkaampien GTS-mallien alapuolella. Tämä lanseeraus kaksinkertaistaa 911:n nelivetoversioiden määrän kuuteen. Erittäin kattava voimansiirron uudistus tuo lisää tunnetta ajokokemukseen verrattuna aiempiin malleihin. Lisäksi tarjolla on enemmän yksilöintimahdollisuuksia ja laajempi vakiovarustelu.

”911-mallien myynti on meillä Suomessakin tärkeässä roolissa. Onhan kyse täysin uniikista kaikkien tuntemasta ikonisesta klassikkomallista. Kesä on ajamisen juhlaa ja jälleenmyyjillämme odottaakin muutama aivan uusi 911-malli vielä omistajaansa tälle ajokaudelle. Lisäksi olemme panostaneet käytettyjen 911-mallien valikoimaan Suomessa aiempaa enemmän. Niissä kauppa onkin käynyt selvästi viime vuotta vilkkaammin, sanoo K-Autolla Porsche-liiketoiminnasta vastaava johtaja Aarne Töllinen.

Noin puolet kaikista 911 S -mallien ostajista valitsee nelivedon – eikä syyttä: se takaa maksimaalisen pidon huonossa säässä. Erityisesti vaihtelevissa ilmasto-olosuhteissa tai vaativilla teillä nelivetoinen 911 lisää kuljettajan luottamusta. Kuten kaikissa 911:n nelivetomalleissa, myös S-versiot on suunniteltu takapainotteisiksi ajodynamiikaltaan. Tarvittaessa Porsche Traction Management (PTM) -järjestelmä siirtää enemmän vääntöä etuakselille, mikä parantaa pitoa ja ajovakautta. Kuten edeltävissä malleissa, etutasauspyörästön kytkinyksikkö on edelleen vesijäähdytteinen ja sitä ohjataan sähkömekaanisesti. Vaihteistosuhdetta on säädetty vain hieman. 911 Targa on saatavilla yksinomaan nelivetoisena.

Parantunut suorituskyky

Uudet nelivetoversiot hyödyntävät Carrera S:n päivitettyä voimalinjaa. 3,0-litrainen kaksoisturbo bokserimoottori tuottaa 353 kW (480 hv), mikä on 22 kW (30 hv) enemmän kuin edeltäjässä. Tehonlisäys johtuu osittain optimoidusta välijäähdytysjärjestelmästä, jonka rakenne on peräisin 911 Turbosta. Kahdeksanvaihteinen Porsche-kaksoiskytkinvaihteisto (PDK) siirtää voiman kaikille neljälle pyörälle. 911 Carrera 4S Coupé kiihtyy 0–100 km/h 3,3 sekunnissa (Sport Chrono -paketilla) ja saavuttaa huippunopeuden 308 km/h.

911 Targa 60 vuotta – idea, jolla on historia

Jo 60 vuoden ajan 911 Targa on yhdistänyt avoauton nautinnon ja coupén ympärivuotisen mukavuuden. Alkuperäinen malli oli Porschen vastaus Yhdysvaltojen markkinoilla heränneisiin huoliin perinteisten avoautojen turvallisuudesta. Targa esiteltiin syyskuussa 1965 Frankfurtin IAA-näyttelyssä ja sai lempinimen "safety cabriolet". Kuten monet Porschen innovaatiot, leveä ja tyylikäs turvakaari sai inspiraationsa moottoriurheilusta. Irrotettavan katon ja taitettavan takalasin ansiosta auto tarjosi turvallisuustietoisille kuljettajille avoauton elämyksen. Targa-nimi juontaa juurensa kuuluisasta Sisilian kestävyyskilpailusta, Targa Floriosta.

Nykyään Porsche 911 Targa on oma ikoninsa, jota on kehitetty jatkuvasti niin tekniikan kuin muotoilun osalta. Vuonna 1993 esitellyn 993-sukupolven myötä kattoa ei enää tarvinnut irrottaa käsin. Vuodesta 2006 lähtien Targa on ollut saatavilla vain nelivetoisena. Vuodesta 2014 alkaen on käytetty täysin automaattista kattomekanismia: 19 sekunnissa coupé-mallinen urheiluauto muuttuu avoautoksi näyttävän koreografian saattelemana. Takalasi taittuu taakse ja kattopaneeli kääntyy tyylikkäästi. Leveä turvakaari ja kaartuva takalasi muistuttavat selvästi alkuperäisestä mallista. Nykyisen Targan kattomoduuli on saatavilla neljässä värissä: musta, sininen, punainen ja ruskea.

Parannettu vakiovarustelu

Vakiovarustelua on parannettu merkittävästi aiempiin malleihin verrattuna. Mukana ovat mm. 20/21-tuumaiset Carrera S -vanteet uudella muotoilulla, Porsche Torque Vectoring Plus (PTV+) ja urheilullinen pakoputkisto, jonka ääni on tunnistettavasti 911. Jarrujärjestelmä on peräisin GTS-malleista: punaiset jarrusatulat, 408 mm levyt edessä ja 380 mm takana. 911 Targa 4S sisältää nelipyöräohjauksen vakiona. Cabriolet- ja Targa-malleissa on takaistuimet, kun taas coupé on vakiona kaksipaikkainen – takaistuimet saa lisämaksutta. Sisätiloissa on vakiona nahkaverhoilu. Lisäksi mukana ovat Matrix-LED-ajovalot ja langaton älypuhelimen lataus. Muita varusteita ovat sähköisesti taittuvat ulkopeilit, Light Design -paketti, automaattisesti himmentyvät sisä- ja ulkopeilit sadetunnistimella sekä kaistavahti. Tarjolla on myös laaja valikoima yksilöintivaihtoehtoja, kuten väri- ja materiaalikombinaatioita sekä äänentoisto- ja ajoavustinratkaisuja.

Uusi Porsche 911 Carrera 4S on nyt tilattavissa; hinta alkaen 268 325,54 euroa sisältäen arvonlisäveron, arvion autoverosta ja maakohtaisen varustelun. 911 Carrera 4S Cabriolet hinta alkaen 295 384,60 euroa sekä 911 Targa 4S hinta alkaen 299 615,28.

Lisätietoja sekä video- ja kuvamateriaalia on saatavissa Porschen uutishuoneesta: https://newsroom.porsche.com/en.html

Lisätiedot: Riitta Karjalainen, viestintäpäällikkö, K Auto Oy | Porsche, [email protected], 040 578 3924. Uutishuoneen aineisto on tarkoitettu ainoastaan median käyttöön ja se on tekijänoikeussuojattua. Materiaalin tekijänoikeudet kuuluvat K Auto Oy:lle tai Volkswagen-konsernille. Materiaalin käyttö kaupalliseen tarkoitukseen ja muuhun levitykseen ei ole sallittua.
EdellinenYli 10 000 hevosvoimaa ja 280 suomalaiskuljettajaa - ainutlaatuinen Porsche World Road Show saapuu Suomeen

Aiheeseen liittyvää

img
4.6.2025 | Uutiset ja ajankohtaista

Porsche on valmistanut autoja Zuffenhausenissa jo 75 vuoden ajan

Ensimmäinen Saksassa valmistettu Porsche 356 valmistui 6. huhtikuuta 1950 Zuffenhausenista tuli nopeasti Porschen koti Valmistusperinteiden ja huipput...

310240 6000x4500
15.5.2025 | Uutiset ja ajankohtaista

Porsche modernisoi PCM-järjestelmäänsä: parempi suorituskyky ja uusia ominaisuuksia

Päivitetty laitteisto parantaa suorituskykyä Sovelluskeskus tarjoaa laajan valikoiman palveluita Dolby Atmos® tarjoaa vaikuttavan äänikokemukseen Amaz...

309086 6000x4000
13.5.2025 | Uutiset ja ajankohtaista

V4Drive muuttuu V4Smartiksi: Porsche ostaa VARTA AG:n erittäin suorituskykyisten litiumioni-sylinterikennojen liiketoimintayksikö

Yritys valmistaa huippusuorituskykyisiä sylinterimäisiä akkukennoja Työntekijämäärä Ellwangenin ja Nördlingenin toimipaikoissa kasvaa 375:een vuoden 2...