
Audi Concept C: uuden muotoilufilosofian ilmentymä
Audi esittelee tunteita herättävän, täyssähköisen kaksipaikkaisen urheiluauton Roadsterin uusi kattokonsepti yhdistää coupén eleganssin avoauton elämy...

Monivuotinen kumppanuus tekee adidaksesta Audin virallisen vaatekumppanin Formula 1:ssä
Suorituskykyyn keskittyvä mallisto koko tiimille
adidas x Audi F1 -malliston maailmanlaajuinen lanseeraus suunnitteilla helmikuulle 2026
Tuleva Audi F1 -tiimi ja adidas ilmoittivat monivuotisesta kumppanuudesta, jonka myötä saksalaisesta urheiluvälinevalmistajasta tulee tiimin virallinen vaatekumppani. Ennen kauden 2026 alkua julkistettava mallisto yhdistää tyylikkään, selkeän ja tarkkuudellaan vakuuttavan muotoilun huipputeknologiaan.
Osana kumppanuutta adidas ja tuleva Audi F1 -tiimi tekevät tiivistä yhteistyötä kehittääkseen kattavan malliston huippusuorituskykyisiä vaatteita ja asusteita – kuljettajille, mekaanikoille, insinööreille ja muille tiimin jäsenille radalla. Tavoitteena on luoda toiminnallisia tuotteita, jotka tukevat tiimiä parhaalla mahdollisella tavalla päivittäisessä työssä ja edistävät huippusuorituksia. Lajissa, joka perustuu jatkuvaan kehitykseen, mallisto asettaa myös uusia trendejä moottoriurheilukulttuurissa – tunnusmerkkeinä adidaksen huipputeknologia ja tuore, innovatiivinen lähestymistapa varikkoympäristöön ja sen ulkopuolelle.
Koska fanit ovat tämän kumppanuuden ytimessä, adidas ja tuleva Audi F1 -tiimi ovat alusta alkaen ottaneet urheilun intohimon omakseen ja muovanneet yhteistyötä, joka ylittää pelkän vaatteiden kehittämisen. Yhteinen kulttuurinen intohimo urheiluun, innovaatioon ja tunteita herättävään muotoiluun yhdistää nämä kaksi brändiä, jotka lanseeraavat eksklusiivisen tuotevalikoiman – vaatteita, jalkineita ja asusteita – maailmanlaajuisesti jo ennen ensimmäistä kilpailua, antaen faneille mahdollisuuden osoittaa tukensa tiimille.
”adidaksella ja Audilla on vuosikymmenten yhteistyö huippu-urheilussa – perustuen yhteisiin arvoihin ja haluun inspiroida suorituskyvyn kautta. Kumppanuutemme Formula 1:ssä menee paljon pidemmälle kuin pelkkä innovaatioiden ja huippusuoritusten tavoittelu: se yhdistää kahden edistyksellisen brändin vahvuudet ja visiot”, sanoo Gernot Döllner, AUDI AG:n toimitusjohtaja ja Sauber Motorsport AG:n hallituksen puheenjohtaja.
Tuleva adidas-mallisto tulee heijastamaan selkeyttä ja tarkkuutta – aivan kuten Audin uusi muotoilufilosofia. ”Se, että muovaamme brändimme liittymistä moottoriurheilun kuninkuusluokkaan yhdessä adidaksen kanssa, korostaa suurta luottamusta ja arvostusta yhteistyöllemme.”
”Olemme erittäin ylpeitä kumppanuudestamme tulevan Audi F1 -tiimin kanssa ja siitä, että saamme tukea heidän debyyttiään urheilun korkeimmalla tasolla. Ikonisten neljän renkaan ja kolmen raidan yhdistäminen vuoden 2026 varikkoympäristöön merkitsee jännittävää uutta lukua moottoriurheilussa. Osana jatkuvaa sitoutumistamme Formula 1:een tämä kumppanuus korostaa keskittymistämme yhteistyöhön brändien kanssa, jotka jakavat yhteiset arvot ja innovatiiviset näkökulmat – niin radalla kuin sen ulkopuolella. Odotamme innolla kaikkea, mitä olemme suunnitelleet, kun pyrimme mahdollistamaan kuljettajien ja tiimin menestyksen sekä innostamaan uuden sukupolven moottoriurheilufaneja!”, toteaa Bjørn Gulden, adidaksen toimitusjohtaja.
”Tämä kumppanuus tuo yhteen kaksi ikonista brändiä – neljä rengasta ja kolme raitaa – maailmanlaajuisella näyttämöllä, ja se edustaa rohkeaa askelta eteenpäin matkallamme kohti lähtöviivaa Audi F1 -tiiminä. adidaksen kanssa varustamme tiimimme huipputason urheiluvarusteilla, jotka parantavat suorituskykyä siellä, missä sillä on eniten merkitystä. Kilpailun ulkopuolella jaamme sitoutumisen vaikuttaa innovaatioon, tyyliin ja tinkimättömään erinomaisuuden tavoitteluun. Yhdessä luomme rohkeita brändiaktivointeja ja mullistavia kokemuksia”, sanoi Jonathan Wheatley, tulevan Audi F1 -tiimin tiimipäällikkö.