Siirry pääsisältöön

Ostoskori

Ostoskorisi ammottaa tyhjyyttään.

Löydät täytettä yli 3000 auton verran autohaustamme.

Porschelta uusi huippumalli – täysin uusi 911 Turbo S Bi-Turbo Performance Hybrid -tekniikalla

  • Tehokkain tuotannossa oleva 911-malli: järjestelmäteho 523 kW (711 hv)

  • Innovatiivinen T-Hybrid-voimansiirto kahdella sähköisellä pakokaasuturboahtimella

  • Kiihtyvyys 0–100 km/h: 2,5 sekuntia

  • Jopa noin 14 sekuntia nopeampi Nürburgringin Nordschleifella kuin edeltäjänsä

  • Ainutlaatuinen yhdistelmä suorituskykyä, pitkän matkan mukavuutta, eksklusiivisuutta ja joka päiväistä käytettävyyttä

Porsche esittelee 911-sarjan huippumallin IAA Mobility -tapahtumassa Münchenissä: innovatiivinen kaksoisturbo-voimansiirto T-Hybrid-teknologialla tekee uudesta 911 Turbo S:stä kaikkien aikojen tehokkaimman 911-mallisarjan tuotantoauton. Nelivetoinen 523 kW (711 hv) urheiluauto yhdistää erinomaisen suorituskyvyn korkeaan eksklusiivisuuteen, pitkän matkan mukavuuteen ja joka päiväiseen käytettävyyteen.

Uusi Porsche 911 Turbo S seuraa suuria jalanjälkiä. Sen edeltäjää pidettiin jo urheiluautomaailman mittapuuna, kun kyse oli ylivoimaisen suorituskyvyn, pitkän matkan mukavuuden, eksklusiivisuuden ja joka päiväisen käytettävyyden yhdistelmästä. Nyt 911 Turbo S on jälleen nostanut rimaa merkittävästi kaikilla osa-alueilla. Urheiluauto, joka on saatavilla sekä coupéna että cabrioletina, debytoi huomattavasti parantuneella suorituskyvyllä, jykevällä muotoilulla, älykkäämmällä aerodynamiikalla, optimoidulla alustalla ja entistä eksklusiivisemmalla varustelulla.

"911 Turbo S on täydellisin ja monipuolisin tapa ajaa Porsche 911:llä. Olipa kyseessä päivittäinen käyttö, pitkät ajot moottoritiellä tai kilparata – olemme onnistuneet tekemään uudesta 911 Turbo S:stä entistä mukavamman, yksilöllisemmän ja merkittävästi nopeamman kuin sen edeltäjä," sanoo Frank Moser, 911- ja 718-mallisarjan johtaja.

Innovatiivinen kaksoisturbo T-Hybrid -voimansiirto

Uudelleen kehitetty, suorituskykyinen voimansiirto tuottaa järjestelmätehon 523 kW (711 hv). Tämä tekee uudesta 911 Turbo S:stä tehokkaimman tuotantoversion 911-mallista tähän mennessä. Voimansiirron maksimivääntö on 800 Nm, ja se on käytettävissä erittäin laajalla kierroslukualueella 2 300–6 000 rpm. Tehokäyrä on poikkeuksellisen laaja: täysi 711 hv on käytettävissä 6 500–7 000 kampiakselin kierroksella.

Auto on varustettu innovatiivisella ja erityisen kevyellä T-Hybrid-teknologialla, jossa on 400 V järjestelmä. Tämä tuo 61 hv lisätehoa verrattuna edeltäjään. T-Hybrid-voimansiirto debytoi ensimmäisen kerran vuonna 2024 911 Carrera GTS -mallissa, ja teknologiaa on kehitetty merkittävästi uutta 911 Turbo S:ää varten. GTS-mallissa käytetään yhtä sähköistä pakokaasuturboa (eTurbo), mutta uudessa Turbo S:ssä on kaksi eTurboa. Turbiini ja kompressori on suunniteltu erityisesti huippumallin vaatimuksiin. Ne eivät ainoastaan lisää suorituskykyä, vaan myös parantavat voimansiirron reagointikykyä.

Erityisen kompakti ja kevyt korkeajänniteakku, jonka kapasiteetti on 1,9 kWh, on sama kuin Carrera GTS:ssä. Kahdeksanvaihteinen PDK-vaihteisto, jossa on integroitu sähkömoottori, siirtää voiman Porsche Traction Management (PTM) -nelivetojärjestelmälle. Coupé-mallin kiihtyvyys 0–100 km/h on parantunut 0,2 sekuntia edeltäjään verrattuna ja on nyt 2,5 sekuntia. Huippunopeus on 322 km/h ja 200 km/h nopeus saavutetaan 8,4 sekunnissa, mikä on 0,5 sekuntia nopeammin kuin ennen.

Noin 14 sekuntia nopeampi Nürburgringin Nordschleifella

Vaikka suorituskykyisen hybridijärjestelmän myötä autoon on lisätty komponentteja, uusi 911 Turbo S painaa vain 85 kiloa enemmän kuin edeltäjänsä. Painonlisäys on kompensoitu täysin kaikilla ajodynamiikan kannalta merkittävillä osa-alueilla. Paras todiste tästä on kierrosaika Nürburgringin Nordschleifella: syksyllä 2024 suoritetuissa viimeistelyajoissa naamioitu 911 Turbo S saavutti ajan 7:03.92 minuuttia notaarin valvonnassa – noin 14 sekuntia nopeammin kuin edeltäjänsä.

"Painonlisäystä ei tunne lainkaan. Päinvastoin – auto on paljon ketterämpi, siinä on enemmän pitoa ja se on merkittävästi nopeampi kaikilla radan olennaisilla osuuksilla," sanoo Porschen brändilähettiläs Jörg Bergmeister, joka osallistui uuden 911 Turbo S:n kehitykseen ja testaukseen sekä ajoi virallisen kierrosajan.

Jarrut ja renkaat optimoidulla suorituskyvyllä

Porschen insinöörit mukauttivat koko auton ympäristön vastaamaan huippumallin vaikuttavaa suorituskykyä. Uuden sukupolven renkaat tarjoavat merkittävästi parantunutta kuivakelin hallittavuutta, säilyttäen samalla hyvän suorituskyvyn märissä olosuhteissa. Taka-akselilla käytetään nyt 10 mm leveämpiä renkaita kuin edeltävässä mallissa: 325/30 ZR 21. Etuakselilla säilytetään kokoa 255/35 ZR 20, kuten edeltäjässä.

Vakiovarusteena oleva Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB) -järjestelmä on varustettu uusilla jarrupaloilla ja kestää valtavia kuormituksia. Tämä parantaa sekä jarrutustehoa että poljintuntumaa. Taka-akselin jarrulevyn halkaisija on kasvatettu 390 mm:stä 410 mm:iin. Etuakselilla käytetään 420 mm levyjä. Tämä tarkoittaa, että uusi 911 Turbo S on varustettu suurimmalla PCCB-jarrujärjestelmällä, jonka Porsche on koskaan asentanut kaksipaikkaiseen malliin.

Älykäs aktiivinen aerodynamiikka

Uusi aerodynaaminen konsepti optimoi jäähdytyksen ja tehokkuuden uudessa 911 Turbo S:ssä. Aktiiviset, pystysuunnassa sijoitetut jäähdytysilmaläpät auton etuosassa ja aktiivinen etudiffuusori toimivat yhdessä muuttuvan etuspoilerin reunan ja laajennettavan ja kallistuvan takasiiven kanssa, jotka on peritty edeltäjältä. Nämä muodostavat tehokkaan kokonaisuuden. Jäähdytysilma ohjautuu optimaalisesti jarruille ja jäähdyttimille. Ajotilanteesta riippuen aktiivinen aerodynamiikka vähentää nostetta tai vetovastusta, kun elementit ovat sisäänvedettyinä.

911 Turbo S Coupén ilmanvastuskerroin (Cd) on pienentynyt kymmenen prosenttia edeltäjään verrattuna, kun kaikki aktiiviset aerodynaamiset elementit ovat tehokkaimmassa asennossaan. Lisäksi aktiivinen aerodynamiikka parantaa märkäjarrutusta: märässä kelissä etudiffuusorit sulkeutuvat suojaten etujarrulevyjä liiallisilta vesiroiskeilta.

Alusta parempaan ketteryyteen ja vakauteen

T-Hybrid-voimansiirto, jossa on korkeajännitejärjestelmä ja akku, mahdollistaa sen, että Porsche-insinöörit voivat varustaa 911 Turbo S:n vakiovarusteena sähköhydraulisesti ohjatulla Porsche Dynamic Chassis Control (ehPDCC) -järjestelmällä. Se vähentää kallistumista suunnanvaihdossa ja lisää ketteryyttä kaarteisiin mentäessä ja niistä poistuttaessa.

Järjestelmä toimii ristikytketyillä aktiivisilla yhdystangoilla, joissa paine muodostetaan öljyvirran avulla ajotilanteen mukaan. Vakaajat tuottavat tukivoimia ja pitävät auton tasapainossa. Tämä tekee urheiluautosta ennustettavamman ja helpommin ajettavan, vaikka tehoa on valtavasti. Sekä ajomukavuus että ajodynamiikka paranevat. Huippumalli parantaa näin ajomukavuutta, vakautta ja ketteryyttä samanaikaisesti. Arkipäivän käytettävyyttä varten sähköhydraulinen PDCC on saatavilla lisävarusteena etuakselin nostojärjestelmällä, joka toimii huomattavasti nopeammin kuin edeltäjänsä, kiitos sen integroinnin 400 V järjestelmään.

Uusi urheilullinen pakoputkisto

Uusi vakiovarusteinen urheilupakoputkisto, jossa on titaaniset takavaimentimet ja pakoputkenpäät, korostaa 911 Turbo S:n asemaa myös äänimaailmassa. Ääni on sävelletty erityisesti huippumallia varten, ja pakoputkisto myös vähentää painoa. Lisäksi moottorin sisäiset päivitykset vaikuttavat entistä tunteikkaampaan äänikuvaan. 3,6-litrainen bokserimoottori toimii epäsymmetrisellä ajoituksella, joka lisää uusia taajuuksia moottorin ääneen ja tuottaa karheamman ja terävämmän soundin.

Eksklusiivinen ulkonäkö ja korkealaatuinen varustelu

Uuden Turbo S:n myötä Porsche tuo mallisarjojen yhteisen Turbo-muotoilustrategian myös 911-malliin. Lukuisat kontrastielementit on suunniteltu Turbonite-värillä, joka on varattu yksinomaan Turbo-versioille. Näihin kuuluvat Porschen vaakuna ja "Turbo S" -teksti takana. Lisäksi Turbo S -mallille ominaiset yksityiskohdat takasiiven säleissä ja sivuikkunalistoissa erottavat huippumallin muista. Vanteiden valikoimaan kuuluu uusia keskilukittavia Turbonite-vanteita (Central Lock).

Uusi huippumalli on Turbo-malleille tyypillisesti näkyvästi leveämpi kuin Carrera-mallit, ja siinä on aukot takasivuosassa. Uudelleen muotoillussa takapuskurissa näyttävät ilmanvaihtoaukot korostavat leveyttä entisestään. Titaanisen pakoputkiston putkenpäät, jotka on suunniteltu uudelleen Turbo-tyyliin, korostavat Turbo S:n asemaa mallisarjassa, kuten myös dynaaminen helmiäisrakenne takavalon yläpuolella. Ovaalit titaaniputkenpäät erikoisrakenteella ovat saatavilla lisävarusteena. Kaiken kaikkiaan ulkonäkö erottaa Turbo S:n selkeästi muista 911-malleista.

Turbonite-väri näkyy myös sisätiloissa: ovipaneeleissa, ohjauspyörässä, kojelaudassa ja keskikonsolissa, somisteompeleissa, Sport Chrono -ajastimessa ja mittaristossa. Turvavyöt ja useat keskikonsolin painikkeet on myös suunniteltu tässä värissä. Ensimmäistä kertaa sisustukseen kuuluu myös hiilikuiturakenteiset koristelistat neodymi-somisteilla ja perforoitu mikrokuitukattoverhoilu mustalla taustalla.

Coupé-malli toimitetaan vakiona kaksipaikkaisena. Takapenkit voidaan lisätä ilman lisäkustannusta. Cabriolet toimitetaan aina 2+2-konfiguraatiossa. Uusi 911 Turbo S on aina varustettu HD Matrix LED -ajovaloilla. Niiden innovatiiviset valotoiminnot parantavat turvallisuutta erityisesti yöllä ajettaessa. Sport Chrono -paketti, johon sisältyy renkaan lämpömittari, erityisesti säädetty PASM-jousitus, PDCC-sähköhydraulinen kallistuksenesto ja titaaninen urheilupakoputkisto ovat myös vakiovarusteita.

Sisätiloista löytyy mukautuvat 18-suuntaiset Sports Seats Plus -istuimet muistitoiminnolla, "turbo S" -teksti niskatuissa, Turbo S -kirjailut istuinpinnoissa ja ovipaneeleissa, jotka ovat uudelleentulkinta alkuperäisen 911 Turbo 930:n muotoilusta.

Kattava valikoima lisävarusteita

Porsche Exclusive Manufaktur tarjoaa personointimahdollisuuksia. Valikoimassa on mm. yli 100 ulkoväriä, Turbo Exclusive Design -vanteet, joissa on Neodyme -väriseksi maalatut hiilikuitulavat, kevyt hiilikuitukatto, Exclusive Design -takavalot ja hiilikuituiset ilmanottoaukot takasivuosassa. Ensimmäistä kertaa saatavilla myös hiilikuituiset kevyet tuulilasinpyyhkimen varret, jotka ovat 50 % kevyemmät kuin vakiokomponentit. Sisätiloja voi täydentää puolestaan somisteompeleilla kontrastiväreissä, personoiduilla kirjailuilla, nahalla ja hienoilla ompeleilla päällystetyt istuinkonsolit ja kynnyspaneelit sekä personoiduilla auton avaimilla.

911 Turbo S ranteeseen

Porsche Design Timepieces Configurator tarjoaa mahdollisuuden suunnitella oma henkilökohtainen "urheiluauto ranteeseen" – täydellisesti yhteensopiva 911 Turbo S:n kanssa viimeistä yksityiskohtaa myöten. Uusi musta kellotaulu, jossa on Turbonite-muotoiluelementtejä, heijastaa yhteenkuuluvuutta auton kanssa. Turboniten lisäksi kaikki ulkovärit (myös oma valintaväri) ovat saatavilla kellotaulun ympärillä olevaan väriympyrään. Titaanikuori on päällystetty mustalla titaanikarbidipinnoitteella. Ranneke on valmistettu alkuperäisestä Porsche-sisustuksen nahasta ja langasta. Huippukohta on kuumaprässätty "Turbo S" -teksti. Kelloa käyttää Porsche Design -kaliiperi WERK 01.200, jossa on COSC-sertifiointi ja flyback-toiminto. Yksilöllisesti valittava vetoroottori jäljittelee 911 Turbo S:n eri vanteiden muotoilua ja siinä on Porschen vaakuna Turbonite-värissä. Kellon takakansi voidaan personoida kaiverruksella. Chronograph 911 Turbo S valmistetaan käsityönä tilauksesta Porschen kellotehtaalla Grenchenissä, Sveitsissä.

Tilattavissa nyt – myös Suomessa Uutta 911 Turbo S -mallia on saatavissa myös Suomen markkinalla coupe- ja cabriolet -korimallina. ”Porsche 911 -mallilla on vahva jalansija myös Suomessa. Tästäkin uutuudesta olemme varanneet tuotantopaikkoja myös Suomen markkinalle. Uskon, että onnelliset asiakkaat löytyvät nopeasti” , toteaa Porschen liiketoimintajohtaja Aarne Töllinen K-Autolta.

Uuden Porsche 911 Turbo S:n hinnat alkavat 472 673,63 eurosta sisältäen arvonlisäveron, arvion autoverosta ja maakohtaisen varustelun. 911 Turbo S Cabrioletin hinta alkaa 498 544,98 eurosta.

Toimitukset alkavat vuodenvaihteessa 2025/2026 Euroopassa – myös Suomessa

Lisätietoja sekä video- ja kuvamateriaalia on saatavissa Porschen uutishuoneesta: https://newsroom.porsche.com/en.html

Lisätiedot: Riitta Karjalainen, viestintäpäällikkö, K Auto Oy | Porsche, [email protected], 040 578 3924. Uutishuoneen aineisto on tarkoitettu ainoastaan median käyttöön ja se on tekijänoikeussuojattua. Materiaalin tekijänoikeudet kuuluvat K Auto Oy:lle tai Volkswagen-konsernille. Materiaalin käyttö kaupalliseen tarkoitukseen ja muuhun levitykseen ei ole sallittua.
Edellinen Maailmanensi-ilta 7.9. – Patrick Dempsey esittelee 911-sarjan uuden huippumallin
SeuraavaPorsche rikkoo myös automallien kehitystyön rajoja – täyssähköisen Cayennen testaukset tehty äärimmäisissä olosuhteissa todellisessa ja virtuaalisessa ympäristössä

Aiheeseen liittyvää

326646 6000x3164
24.10.2025 | Lehdistötiedotteet

Täyssähköisen Cayennen innovatiivinen suurjännitejärjestelmä: suorituskyky kohtaa taloudellisuuden

Täyssähköisen Porsche Cayennen teknologia: toimintointegroitu 113 kWh korkeajänniteakku osa auton rakennetta Kaksipuolinen jäähdytys: teholtaan noin 1...

img 2
21.10.2025 | Lehdistötiedotteet

Porsche lanseeraa täyssähköisen Macan GTS:n – suorituskykyinen ja näyttävä malliversio

Suorituskykyinen voimalinja, sähköisesti ohjattu takatasauspyörästön lukko ja madallettu Sport-ilmajousitus Tehoa jopa 420 kW (571 hv), kiihtyvyys 0–1...

325683 6000x4501
1.10.2025 | Lehdistötiedotteet

Täyssähköinen Cayenne – tulevan Porsche-mallin sisätilat ovat innovatiiviset, digitaaliset ja yksilölliset

Kehittynyt sisätilojen arkkitehtuuri vie Porschen muotoiluperinnön tulevaisuuteen Porsche Digital Interaction: uudelleen kehitetty käyttökonsepti Enem...