
Vilkaisu CUPRA-mallien sisustussuunnittelun tulevaisuuteen
CUPRA Sensorial Capsule, joka esiteltiin Milanon Design Week 2025 -tapahtumassa, kyseenalaistaa sen, miten brändin tulevien automallien sisusta tullaa...
Oxford Languages -digitaalisessa sanakirjassa "racing"-sanan määritelmä viittaa lähinnä hevosurheiluun, ei autourheiluun
CUPRA käynnistää nyt kampanjan ja kutsuu autourheiluharrastajia ja moottoriurheilun ystäviä jakamaan oman näkemyksensä siitä, mitä "racing" ja ”hevosvoimat” tänä päivänä todella tarkoittavat
Osallistujat voivat liittyä mukaan allekirjoittamalla vetoomuksen Change.org-sivustolla ja jakamalla sen sosiaalisessa mediassa hashtagilla #RedefiningRacing, jotta myös heidän yhteisönsä voivat osallistua
Kyseessä on innostava kampanja, joka heijastaa sitä, miten kieli kehittyy kulttuurin, innovaation ja moottoriurheilun intohimon mukana
Tiesitkö, että jos googlaat sanan "racing”, ensimmäinen Oxford Languages -digitaalisen sanakirjan antama määritelmä viittaa hevoskilpailuihin?
"Redefining Racing" on CUPRAn juuri lanseeraama vangitseva globaali brändikampanja, jonka selkeä ja kunnianhimoinen tavoite on päivittää "racing"-termin virallinen määritelmä Oxford Languages -digitaaliseen sanakirjaan. Tavoitteena on tuoda moottoriurheilu ja hevosvoimat näkyvästi, keskeiseksi osaksi sanan nykyaikaista merkitystä. Vuonna 2018 perustettu CUPRA syntyi haastamaan perinteitä, ja nyt se kutsuu sisällöntuottajia, moottoriurheilun erikoistoimittajia, alan ammattilaisia ja faneja osallistumaan tähän innostavaan aloitteeseen.
Tällä hetkellä Oxford Languages -digitaalisessa sanakirjassa "racing"-sanan hallitseva määritelmä liittyy hevoskilpailuihin – menneisyyden perintöön, joka toki ansaitsee kunnioitusta, mutta ei enää vastaa sitä, mitä miljoonat ihmiset yhdistävät nopeuteen, kilpailuun, hevosvoimiin ja innovaatioon. CUPRA on valmis johtamaan muutosta, joka ylittää kielen rajat: se haluaa käynnistää maailmanlaajuisen keskustelun siitä, miten sanat kehittyvät kulttuurin, teknologian ja intohimon mukana.
CUPRA Tribe: miten voit olla osa muutosta?
"Redefining Racing" ei ole vain brändikampanja, vaan liike, joka on suunnattu ajamisen ja kilpailemisen ystäville. Ja kuten kaikissa liikkeissä, myös tässä tarvitaan ääniä. Siksi CUPRA kutsuu sisällöntuottajia, tarinankertojia, visuaalisia viestijöitä ja toimittajia liittymään aktiivisesti mukaan, jakamaan näkemyksiään, luovuuttaan ja vaikutusvaltaansa viestin vahvistamiseksi.
Tästä päivästä alkaen kaikki halukkaat voivat liittyä mukaan liikkeeseen eri muodoissa ja alustoilla:
1. Luo oma tarinasi
CUPRA kutsuu kaikkia jakamaan oman näkemyksensä siitä, mitä "racing" merkitsee. Se voi olla lyhyt video, ajatuksia herättävä artikkeli, audiovisuaalinen teos tai podcast. Tärkeintä on, että sisältö herättää tunteita ja tuo aitoutta keskusteluun.
2. Reagoi, kommentoi, muokkaa
Käytä nykyistä "racing"-määritelmää lähtökohtana. Reagoi siihen reaaliajassa, tallenna kummastelusi tai pohdintasi. Vertaa määritelmää todellisuuteen. Rakenna yhteys yleisöön spontaaniuden ja aitouden kautta.
3. Allekirjoita vetoomus ja aktivoi verkostosi
Allekirjoita vetoomus ja lisää oma videoterveisesi täällä: https://change.org/Redefiningracing
Käytä virallista hashtagia #RedefiningRacing. Tägää @cupra_official Instagramissa ja TikTokissa. Ja jaa Change.org-linkki kaikissa julkaisuissasi.
Määritelmiä. Tapahtumia. Toimintaa
Kampanjaan sisältyy myös moottoriurheilun ja hevosvoimien parissa työskentelevien ideoita: CUPRA KIRO -tiimin Formula E -kuljettajista brändilähettiläisiin ja autourheilukulttuurin avainvaikuttajiin. Jokainen uusi määritelmä on osa yhteistä viestiä: moottoriurheilu on meidän sukupolvemme ”racing”.
Lisäksi järjestetään erilaisia aktivointeja esimerkiksi Formula E -tapahtumissa, joissa fanit voivat allekirjoittaa vetoomuksen ja jakaa omat viestinsä livenä. CUPRA haluaa tuoda keskustelun digimaailmasta kaduille, varikoille ja kilparadoille.
"Redefining Racing" bändikampanja haluaa korostaa kielen kehittymistä. Tänä päivänä "racing"-sana muodostaa mielikuvan nopeasta suorasta, kiihdytyksen mutkasta sekä tunteiden, muotoilun ja innovaation yhdistämän yhteisön.