Siirry pääsisältöön

Ostoskori

Ostoskorisi ammottaa tyhjyyttään.

Löydät täytettä yli 3000 auton verran autohaustamme.

”Redefining Racing” on CUPRAn uuden brändikampanjan nimi

  • Oxford Languages -digitaalisessa sanakirjassa "racing"-sanan määritelmä viittaa lähinnä hevosurheiluun, ei autourheiluun

  • CUPRA käynnistää nyt kampanjan ja kutsuu autourheiluharrastajia ja moottoriurheilun ystäviä jakamaan oman näkemyksensä siitä, mitä "racing" ja ”hevosvoimat” tänä päivänä todella tarkoittavat

  • Osallistujat voivat liittyä mukaan allekirjoittamalla vetoomuksen Change.org-sivustolla ja jakamalla sen sosiaalisessa mediassa hashtagilla #RedefiningRacing, jotta myös heidän yhteisönsä voivat osallistua

  • Kyseessä on innostava kampanja, joka heijastaa sitä, miten kieli kehittyy kulttuurin, innovaation ja moottoriurheilun intohimon mukana

Tiesitkö, että jos googlaat sanan "racing”, ensimmäinen Oxford Languages -digitaalisen sanakirjan antama määritelmä viittaa hevoskilpailuihin?

"Redefining Racing" on CUPRAn juuri lanseeraama vangitseva globaali brändikampanja, jonka selkeä ja kunnianhimoinen tavoite on päivittää "racing"-termin virallinen määritelmä Oxford Languages -digitaaliseen sanakirjaan. Tavoitteena on tuoda moottoriurheilu ja hevosvoimat näkyvästi, keskeiseksi osaksi sanan nykyaikaista merkitystä. Vuonna 2018 perustettu CUPRA syntyi haastamaan perinteitä, ja nyt se kutsuu sisällöntuottajia, moottoriurheilun erikoistoimittajia, alan ammattilaisia ja faneja osallistumaan tähän innostavaan aloitteeseen.

Tällä hetkellä Oxford Languages -digitaalisessa sanakirjassa "racing"-sanan hallitseva määritelmä liittyy hevoskilpailuihin – menneisyyden perintöön, joka toki ansaitsee kunnioitusta, mutta ei enää vastaa sitä, mitä miljoonat ihmiset yhdistävät nopeuteen, kilpailuun, hevosvoimiin ja innovaatioon. CUPRA on valmis johtamaan muutosta, joka ylittää kielen rajat: se haluaa käynnistää maailmanlaajuisen keskustelun siitä, miten sanat kehittyvät kulttuurin, teknologian ja intohimon mukana.

CUPRA Tribe: miten voit olla osa muutosta?

"Redefining Racing" ei ole vain brändikampanja, vaan liike, joka on suunnattu ajamisen ja kilpailemisen ystäville. Ja kuten kaikissa liikkeissä, myös tässä tarvitaan ääniä. Siksi CUPRA kutsuu sisällöntuottajia, tarinankertojia, visuaalisia viestijöitä ja toimittajia liittymään aktiivisesti mukaan, jakamaan näkemyksiään, luovuuttaan ja vaikutusvaltaansa viestin vahvistamiseksi.

Tästä päivästä alkaen kaikki halukkaat voivat liittyä mukaan liikkeeseen eri muodoissa ja alustoilla:

1. Luo oma tarinasi

CUPRA kutsuu kaikkia jakamaan oman näkemyksensä siitä, mitä "racing" merkitsee. Se voi olla lyhyt video, ajatuksia herättävä artikkeli, audiovisuaalinen teos tai podcast. Tärkeintä on, että sisältö herättää tunteita ja tuo aitoutta keskusteluun.

2. Reagoi, kommentoi, muokkaa

Käytä nykyistä "racing"-määritelmää lähtökohtana. Reagoi siihen reaaliajassa, tallenna kummastelusi tai pohdintasi. Vertaa määritelmää todellisuuteen. Rakenna yhteys yleisöön spontaaniuden ja aitouden kautta.

3. Allekirjoita vetoomus ja aktivoi verkostosi

Allekirjoita vetoomus ja lisää oma videoterveisesi täällä: https://change.org/Redefiningracing

Käytä virallista hashtagia #RedefiningRacing. Tägää @cupra_official Instagramissa ja TikTokissa. Ja jaa Change.org-linkki kaikissa julkaisuissasi.

Määritelmiä. Tapahtumia. Toimintaa

Kampanjaan sisältyy myös moottoriurheilun ja hevosvoimien parissa työskentelevien ideoita: CUPRA KIRO -tiimin Formula E -kuljettajista brändilähettiläisiin ja autourheilukulttuurin avainvaikuttajiin. Jokainen uusi määritelmä on osa yhteistä viestiä: moottoriurheilu on meidän sukupolvemme ”racing”.

Lisäksi järjestetään erilaisia aktivointeja esimerkiksi Formula E -tapahtumissa, joissa fanit voivat allekirjoittaa vetoomuksen ja jakaa omat viestinsä livenä. CUPRA haluaa tuoda keskustelun digimaailmasta kaduille, varikoille ja kilparadoille.

"Redefining Racing" bändikampanja haluaa korostaa kielen kehittymistä. Tänä päivänä "racing"-sana muodostaa mielikuvan nopeasta suorasta, kiihdytyksen mutkasta sekä tunteiden, muotoilun ja innovaation yhdistämän yhteisön.

Lisätiedot: Riitta Karjalainen, viestintäpäällikkö, K Auto Oy | CUPRA, [email protected], 040 578 3924. Uutishuoneen aineisto on tarkoitettu ainoastaan median käyttöön ja se on tekijänoikeussuojattua. Materiaalin tekijänoikeudet kuuluvat K Auto Oy:lle tai Volkswagen-konsernille. Materiaalin käyttö kaupalliseen tarkoitukseen ja muuhun levitykseen ei ole sallittua.
EdellinenCUPRAn rohkea visio tulevaisuudesta ottaa lavan haltuun IAA Mobility 2025 -tapahtumassa Münchenissä

Aiheeseen liittyvää

A-glimpse-into-the-future-of-CUPRA-interiors 08 HQ
12.6.2025 | Uutiset ja ajankohtaista

Vilkaisu CUPRA-mallien sisustussuunnittelun tulevaisuuteen

CUPRA Sensorial Capsule, joka esiteltiin Milanon Design Week 2025 -tapahtumassa, kyseenalaistaa sen, miten brändin tulevien automallien sisusta tullaa...

seat-cupra.media-center
9.6.2025 | Uutiset ja ajankohtaista

CUPRA kruunattiin vuoden “Trendikkäimmäksi automerkiksi” Auto Motor und Sport Best Cars 2025 -gaalassa

Epätavanomainen ja tunteita herättävä haastajabrändi ohitti kaikki kilpailijansa vain viidessä vuodessa 72 prosenttia Auto Motor und Sport -lehden 94...

seat-cupra.media-center
10.4.2025 | Uutiset ja ajankohtaista

CUPRA Terramarille 5 tähteä Euro NCAP -turvallisuustesteissä

CUPRAn urheilullinen ja sähköistetty SUV-malli saavutti Euro NCAP:n korkeimman luokituksen CUPRA Terramar sai huippupisteet kaikissa neljässä kategori...