Teknologiaa ylemmistä luokista. ID. Poloon tulee saataville uusimmat kuljettajaa avustavat järjestelmät, kuten uusin versio Travel Assist -järjestelmästä sisältäen automaattisen kaistanvaihdon ja liikennevalojen tunnistuksen sekä Park Assist Plus – pysäköintiavustimen muistitoiminnolla ja Area View -ympäristöntarkkailujärjestelmän (360° kamera).
Aito Volkswagen. Uusi ID. Polo on ensimmäinen sarjatuotantomalli, joka noudattaa Volkswagenin uutta Pure Positive -muotokieltä. Se vie Volkswagenin DNA:n tulevaisuuteen.
Energiapaketti. Tarjolla tulee olemaan kaksi erikokoista akkua ja kolme tehovaihtoehtoa. Vuonna 2026 debyyttinsä saa myös ID. Polo GTI, jonka teho on 166 kW (226 hv).
Edelleenkehitetty MEB. ID. Polo on ensimmäinen Volkswagen, joka perustuu sähköautojen MEB-perusrakenteen uuteen MEB+ -versioon.
Maailmanensi-ilta toukokuussa 2026. Kurkistus lähitulevaisuuteen: IAA Mobility 2025 -tapahtumassa Volkswagen esittelee vielä naamioidun, sarjatuotantoversion täysin uudelleen suunnitellusta ID. Polosta. Se perustuu sähköautojen MEB-alustarakenteen uusimpaan MEB+ -kehitysversioon. Naamioinnilla on vaikea peittää puhtaan ja voimakkaan muotoilun vaikutelmaa, joka perustuu uuteen Pure Positive -muotokieleen.
Täyssähköisen ID. Polon maailmanensi-ilta on suunniteltu toukokuulle 2026, jolloin myös myynnin ennakoidaan alkavan. Kompakti Volkswagen on parhaillaan tuotantotestauksen loppuvaiheessa, ja ensimmäisten autojen on suunniteltu saapuvan markkinoille loppukesästä 2026.
ID. Polo malliston alkaen hinta Saksassa on alle 25 000 euroa. Volkswagen ID. Polo on aina neliovinen ja valittavana tulee olemaan kaksi eri akkukokoa. Alkaen mallin hinta tulee olemaan Suomessa hieman Saksan hintaa korkeampi johtuen Suomen malliston erilaisesta vakiovarustelusta, korkeammasta arvonlisäverosta sekä rahtikuluista. Vuoden 2026 lanseeraukseen on tulossa kolme varustelutasoa. Kaikki mallit saavat edelleen kehitetyt korkeajänniteakut, DC-pikalataustoiminnon ja etuvedon. Alkuvaiheessa tarjolla on kolme tehovaihtoehtoa. Vuonna 2026 esitellään myös ID. Polo GTI, Volkswagenin ensimmäinen sähköinen GTI, jonka teho on 166 kW (226 hv).
MEB+ -rakenteen teknisiin kohokohtiin kuuluu uusin Travel Assist -sukupolvi, joka mahdollistaa mm. automaattisen kaistanvaihdon ja liikennevalojen tunnistuksen – ensimmäistä kertaa tässä luokassa. Lisäksi uutena ominaisuutena tähän kokoluokkaan tuodaan pysäköintiavustin Park Assist Plus muistitoiminnolla ja 360° Area View -kamerajärjestelmä.
Yli 20 miljoonaa valmistettua Poloa. Polo-tuoteperhe on tällä hetkellä yksi Volkswagen-konsernin kolmesta menestyneimmästä mallisarjasta maailmanlaajuisesti. Viime vuonna asiakkaille toimitettiin yli 472 000 Polo-malliperheen autoa. Vuonna 2025 Volkswagen juhlii mallin 50-vuotisjuhlaa. Ensimmäisen Polon debyytistä vuonna 1975 lähtien on valmistettu yli 20 miljoonaa autoyksilöä tästä kompaktista menestysmallista. Uuden ID. Polon myötä malli uudistuu jälleen tulevaisuutta varten.
ID. Polo | |
Perusrakenne | MEB+ |
Vetotapa | Etuveto |
Pituus | 4,053 mm |
Leveys | 1,816 mm |
Korkeus | 1,530 mm |
Akseliväli | 2,600 mm |