Siirry pääsisältöön

Ostoskori

Ostoskorisi ammottaa tyhjyyttään.

Löydät täytettä yli 3000 auton verran autohaustamme.

Uusi Volkswagen T-Roc rikkoo luokkarajoja – myynti on alkanut

  • Myyntimenestyksen maailmanensi-ilta – Volkswagen esitteli uuden T-Rocin, innovatiivisen seuraajan crossover-tähdelleen, jota on myyty yli kaksi miljoonaa kappaletta

  • Uusi edistyksellinen muotoilukonsepti – T-Roc tekee voimakkaan ja selkeän vaikutuksen kompaktien SUV-mallien segmentissä uudistetulla etu- ja takaosan muotoilullaan

  • Sähköistettyjä voimalinjoja koko mallistossa – T-Roc tulee markkinoille suorituskykyisinä kevythybrideinä (eTSI), joissa on vakiovarusteena 7-vaihteinen DSG-automaattivaihteisto

  • Täydellinen valaistus – Uudet IQ.LIGHT LED -matriisiajovalot tehokkailla lisäkaukovalolla sekä valaistut VW-logot takaavat näyttävän ilmeen ja erinomaisen näkyvyyden

  • Näkyvää laatua – Kangasverhoiltu kojelauta, huolitellut yksityiskohdat ja tyylikäs tunnelmavalaistus nostavat T-Rocin sisätilojen laadun uudelle tasolle

  • Uusi kehitysaskel Travel Assist -järjestelmässä – uudistettu versio mahdollistaa avustetut kaistanvaihdot moottoritiellä entistä sujuvammin

  • Pysäköinti etäohjauksella tai muistitoiminnolla – T-Rocille on mahdollista opettaa pysäköintitapahtuma tai sen voi ajaa ruutuun ja sieltä pois älypuhelimella

  • Huippuunsa hiottua tekniikkaa – T-Roc hyödyntää nyt myös ominaisuuksia ylemmän kokoluokan Tiguanista, kuten tuulilasinäyttöä ja ajotilasäädintä integroidulla TFT LCD -näytöllä

  • Suomessa kolme varustelutasoa – Comfort, Style ja R-Line

  • Hinta alkaen 34 388,12 euroa (Volkswagen T-Roc 1,5 eTSI 85 kW, DSG, Comfort)

T-Roc on kehittynyt jokaisella osa-alueella. Volkswagen esitteli maailmanensi-illassa täysin uuden sukupolven yhdestä menestyneimmistä malleistaan: uuden T-Rocin. Pelkästään viime vuonna noin 292 000 uutta autoilijaa valitsi tämän monipuolisen mallin, tehden siitä Volkswagenin myydyimmän SUV-mallin Tiguanin jälkeen. T-Rocin ensimmäinen sukupolvi lanseerattiin vuonna 2017, ja se koki kasvojenkohotuksen vuoden 2022 malliversiossa. Nyt ensiesiteltävään seuraajaan on tehty parannuksia kaikilla osa-alueilla. Uutuusmallissa on kautta linjan uudet hybridivoimalinjat, täysin uudistetut ja korkealaatuiset sisätilat uusimman sukupolven infotainment- ja käyttöjärjestelmineen, aiempaa enemmän tilaa matkustamossa ja tavaratilassa sekä viimeisintä teknologiaa edustavat kuljettajaa avustavat järjestelmät. Myös ulkoasu on näyttävämpi. Uusi, puhdaslinjainen ja karismaattinen muotoilu täydentää teknistä kehitystä. Vaikka auton siluetti ja kattolinja tunnistettavasti edustavat T-Rocin DNA:ta, Volkswagenin muotoilutiimi on tulkinnut etu- ja takaosan ilmeen täysin uudelleen pienintäkin yksityiskohtaa myöten. Tämä kompakti SUV-malli – tunnetaan myös CUV-mallina, coupémainen takalinja ja henkilöautomainen ajettavuus huomioon ottaen – säteilee itsevarmaa omaleimaisuutta ilmeikkäällä etuosallaan. Samalla se tuo esiin Volkswagenin uuden muotoilulinjan monipuolisuutta.

Huipputeknologiaa ylemmistä kokoluokista. T-Roc kuuluu yhdessä Taigon, T-Crossin, Tiguanin, Tayronin ja Touaregin kanssa yhteen Euroopan suurimmista SUV-mallistoperheistä. Mallistossa T-Roc sijoittuu kompaktimman T-Crossin ja suuremman Tiguanin väliin – ja on vuodesta 2017 lähtien noussut yhdeksi Volkswagenin menestyneimmistä malleista. Samalla se on ollut yksi koko konsernin parhaiten myyvistä autoista vuosi toisensa jälkeen. Nyt toisen sukupolven T-Rocilla on entistäkin paremmat mahdollisuudet vahvistaa asemaansa niin Volkswagenin mallistossa kuin koko kilpailukentällä. Miksi? Koska uusi T-Roc on kolmas Volkswagenin SUV, joka perustuu uusimpaan MQB evo -alustarakenteeseen. Tätä ennen sen pohjalta on esitelty uusi Tiguan (vuonna 2024) ja Tayron (vuonna 2025). MQB evo -alustarakenteen ansiosta T-Roc tuo aivan uuden teknologiatason kompaktien SUV-mallien luokkaan. Se hyödyntää lukuisia “top-down” -ratkaisuja, jotka on aiemmin nähty vain suuremmissa Volkswagen-malleissa, ja tarjoaa näiden mallien kanssa samaa korkeaa laatua. Uusi T-Roc on myös edelläkävijä kestävän kehityksen saralla: noin 20 prosenttia sen muoviosista on valmistettu kierrätysmateriaaleista – yhteispainoltaan jopa 40 kiloa. T-Roc on ensimmäinen Volkswagen-malli, jossa kierrätysmateriaalien osuus on näin korkea.

Hybridivoimalinja vakiona. Euroopassa uusi T-Roc on varustettu kautta linjan innovatiivisilla, turboahdetuilla hybridibensiinimoottoreilla, ja vaihteenvaihdosta huolehtivat DSG-automaattivaihteistot. Mallin saapuessa myyntiin on tarjolla kaksi 48 voltin kevythybridivaihtoehtoa (eTSI), joiden tehot ovat 85 kW (116 hv) ja 110 kW (150 hv). Nämä sähköistetyt volyymimoottorit on yhdistetty 7-vaihteiseen DSG-kaksoiskytkinvaihteistoon. Myöhemmin mallistoon liittyy kaksi täysin uutta, alusta alkaen kehitettyä täyshybridivoimalinjaa. Kaikki neljä moottorivaihtoehtoa ovat etuvetoisia.

Tärkeitä lisämillimetrejä. Ensimmäisen sukupolven T-Rocin menestyksen takana oli muun muassa sen erinomainen suhde kompaktien ulkomittojen ja tilavan, viidelle hengelle sopivan perheystävällisen sisätilan välillä. Uudessa T-Rocissa tämä suhde on entistä parempi. Toisen sukupolven T-Roc on pituudeltaan 4 373 mm – eli tarkalleen 122 mm pidempi kuin edeltäjänsä. Myös akseliväli on kasvanut 28 mm ja on nyt 2 631 mm. Kevytmetallivanteet on saatavilla jopa 20 tuumaisina (aiemmin enintään 19 tuumaa). Kasvaneet mitat parantavat erityisesti matkustamon ja tavaratilan tilankäyttöä, tehden T-Rocista entistäkin mukavamman ja käytännöllisemmän arjessa.

Muotoilun taidonnäyte. Kasvaneet ulkomitat tekevät T-Rocin ulkoasusta entistäkin dynaamisemman. Edeltäjämalli tunnettiin omaleimaisesta muotoilustaan, ja sen tunnistettavat piirteet ovat mukana myös uuden sukupolven mallissa. Näihin kuuluvat esimerkiksi näyttävä hopeinen huomiolista, joka ulottuu A-pilarista D-pilariin. Muotoilijat kutsuivat sitä muotonsa vuoksi ”jääkiekkomailaksi”. Toinen ikoninen yksityiskohta on takapyörän kaaren yläpuolella oleva voimakas olkalinja. Nämä tunnusomaiset piirteet kuuluvat T-Rocin muotoilun ytimeen, ja ne on säilytetty myös uudessa mallissa – mikä tekee T-Rocin heti tunnistettavaksi, aina viimeistä millimetriä myöten. Muotoilun uudistaminen vaatii kuitenkin myös rohkeutta: uskallusta yhdistää menestysmallin DNA:ta täysin uusiin elementteihin ja viedä auto uuteen aikakauteen. Uuden T-Rocin etuosa tekee juuri sen. Uuden T-Rocin ilmeessä on nähtävissä sukulaisuutta muiden uusien Volkswagen-mallien, kuten ID.7:n, kanssa. Samalla T-Roc on saanut oman ainutlaatuisen ”kasvonsa” – uuden, mutta alkuperäisellä ilmeellä. Myös valaistuksella on keskeinen rooli T-Rocin uudessa muotoilutulkinnassa. Täysin uudet LED-ajovalot tuovat ilmeeseen modernia teknologiaa. Innovatiiviset IQ.LIGHT led -matriisiajovalot on saatavilla lisävarusteena. Näissä – kuten Style ja R-Line -varustelutasojen LED Performance -ajovaloissa – etuvalot yhdistyvät toisiinsa kapealla led-valolistalla ja valaistulla VW-logolla. Myös takaosa on suunniteltu kokonaan uudelleen. Se sisältää koko leveydeltä ulottuvan led-valolistan ja keskellä punaisena hehkuvan VW-logon (ei Comfort).

Sisäpuoli kuroo kiinni ylemmän luokan tasoa. Uusi T-Roc ottaa merkittävän askeleen eteenpäin sisätilojen laadussa, rikkoen perinteisiä luokkarajoja korkealaatuisten materiaalien, pelkistetyn ja modernin muotoilun sekä innovatiivisten teknologioiden avulla. Yksi tämän laatuloikan näkyvimmistä ja tuntuvimmista yksityiskohdista on kojelaudan uudistettu kangaspinta. Kangas luo olohuonemaisen tunnelman ja on konkreettinen osoitus T-Rocin korkeasta laadusta. Samalla sisätilojen tyylikkään selkeä muotoilu luo avaran ja viihtyisän ilmapiirin. Tarkoin harkittu päätös jättää perinteiset koriste-elementit pois johtaen siistiin ja huoliteltuun sisustukseen, joka korostaa yksityiskohtien arvoa. Ensimmäistä kertaa Volkswagenissa on esimerkiksi tunnelmavalaistus, joka valaisee sisätilat rei’itettyjen keinonahkapintojen läpi. T-Rocin uudistamisessa keskityttiin myös ergonomiseen käytettävyyteen. Esimerkiksi ovenkahvat on suunniteltu uudelleen: ne on integroitu etuovien kyynärnojiin, ja kuljettaja sekä matkustajat tarttuvat niihin vaistomaisesti ja vetävät niitä intuitiivisesti ylöspäin – puhtaimmassa “muoto seuraa funktiota” -hengessä. Uusi T-Roc on myös ottanut käyttöön yksityiskohtia isomman kokoluokan Volkswagen-malleista – kuten uusimman version ajotilojen säätimestä (esimerkiksi ajoprofiilien ja äänenvoimakkuuden hallintaan). Luokassaan ainutlaatuinen uutuus on myös T-Rociin saatavilla oleva tuulilasinäyttö. Käyttäjälähtöistä teknologiaa edustaa myös uusi, suurikokoinen Digital Cockpit Pro -näyttö. Sen lisäksi, että se tarjoaa tutut näkymät, se mahdollistaa ensimmäistä kertaa täysin minimalistisen näkymän – koska kaikkea tietoa ei aina tarvita kerralla.

Viisipaikkainen moniosaaja. Jokainen, joka istuu T-Rocin kuljettajan tai etumatkustajan paikalle ja katsoo tyylikkään ohjaamomaiseman yli korkealle nousevan konepellin suuntaan, ei välttämättä tunne istuvansa kompaktin luokan katumaasturissa. Tätä vaikutelmaa vahvistaa toisen sukupolven T-Rocin tarjoama tilantuntu, joka tekee autosta sopivan pitkille matkoille ja perhekäyttöön. Vaikka etuistuimilla istuisi yli 185 cm pitkiä henkilöitä, takaistuimille mahtuu mukavasti samanpituisia matkustajia. Tästä saamme kiittää uuden T-Rocin 122 mm pidemmäksi kasvatettua kokonaispituutta. Uutta T-Rocissa on myös 14-suuntaisesti säädettävät ergoActive-istuimet hierontatoiminnolla, jotka ovat nyt ensimmäistä kertaa vakiovaruste Style-varustelutasossa. Volkswagen on tuonut näin keskiluokan ja ylemmän luokan mukavuusominaisuuksia myös T-Rocin segmenttiin. Istuinmukavuus uudessa T-Rocissa on nyt omassa luokassaan. Myös viiden matkustajan matkatavaroille on varattu runsaasti tilaa: pituuden kasvun ansiosta tavaratilan tilavuus on kasvanut 20 litralla ja on nyt 465 litraa, kun se mitataan takaistuinten selkänojan korkeuteen asti pakattuna.

Teknologiaa kaikille, kiitos MQB evo -alustarakenteen. Volkswagen on jo vuosikymmenten ajan tuonut teknologisen kehityksen kaikkien ulottuville – samalla lisäten autojensa turvallisuutta ja mukavuutta. Uusi T-Roc on jälleen esimerkki tästä lähestymistavasta, jossa hyödynnetään mittakaavaetuja ja eri mallisarjojen synergiaa: näin teknologisia innovaatioita voidaan tarjota kaikissa segmenttikategorioissa. Toisen sukupolven myydyin SUV perustuu MQB evo -alustarakenteen uusimpaan kehitysversioon. Kyseessä on monipuolinen alustarakenne, jonka järjestelmiä käytetään myös suuremman kokoluokan Volkswagen-malleissa. MQB evo -mallisarjan tuoreimpana edustajana T-Roc hyötyy nyt kaikista tämän rakenteen uusimmista laitteisto- ja ohjelmistopäivityksistä. Style ja R-Line -varustelutasoihin on saatavilla lisävarusteena esimerkiksi uusi versio Travel Assist -järjestelmästä, joka ei ainoastaan tue automaattisia kaistanvaihtoja, vaan myös ennakoi entistä älykkäämmin tulevia nopeusrajoituksia tai niiden päättymistä. Lisäksi uuteen T-Rociin on saatavilla on ensimmäistä kertaa Park Assist Pro (lisävaruste) – joka mahdollistaa opetetun ja täysin automaattisen pysäköinnin jopa 50 metrin matkalta muistitoiminnon avulla. Autoa voidaan myös siirtää pysäköintipaikalle ja sieltä pois älypuhelimella. Uutuutena on myös poistumisvaroitin, joka voi varoittaa matkustajia oven avaamisen yhteydessä, jos takaa lähestyy ajoneuvo tai pyöräilijä.

Suomen varustelutasot: Comfort, Style ja R-Line. T-Rocin varustelutasot on jäsennelty selkeästi ja asiakaslähtöisesti. Konfiguroinnin helpottamiseksi Volkswagen on yhdistänyt vakio- ja lisävarusteita kolmeen eri varustelutasoon, jolloin asiakkaat voivat helposti räätälöidä autonsa omien mieltymystensä mukaan. Malliston Comfort-varustelutasossa painopiste on toiminnallisuudessa ja mukavuudessa. Kaksi huipputason varustelua ovat “Style” (korostaa muotoilua ja teknologiaa) sekä “R-Line” (korostaa urheilullisuutta). Kaikki mallit ovat saatavilla kaksivärimaalauksella, joka on T-Rocin tunnusomainen piirre. T-Rocin Style- ja R-Line -varustelutasoihin on tarjolla myös eksklusiivisia lisävarusteita, kuten mukautuva alustansäätö DCC (vain 110 kW), Harman Kardon -äänentoistojärjestelmä sekä Black Style -paketti, johon kuuluu mustia ulkopuolen yksityiskohtia ja mustat kevytmetallivanteet. Kaikkiin T-Roc-versioihin on saatavilla sähköisesti esiinvapautettava vetokoukku, jonka koukun suurin pystysuuntainen kuormitus soveltuu myös raskaiden sähköpyörien kuljettamiseen. Uusi T-Roc on konfiguroitavissa kuudessa eri värissä: Pure White, Wolf Grey (metalliväri) sekä uudet sävyt: Canary Yellow (perusväri) ja metallivärit Flame Red, Celestial Blue ja Grenadilla Black. Katto on saatavilla myös mustana, Black Solid -värisenä ja Style-varustelutasossa se on valittavissa ilman lisähintaa.

Myynti on alkanut. Suomessa Volkswagen T-Rocin myynti on jo alkanut. Lanseerausvaiheessa tarjolla ovat 85 kW:n kevythybridiversiot Comfort- ja Style-varustelutasoilla sekä 110 kW:n versio Style- ja R-Line-varustelutasoilla. Hinta alkaen on 34 388,12 euroa (Volkswagen T-Roc 1,5 eTSI 85 kW, DSG, Comfort).

Ensimmäiset uudet Volkswagen T-Rocit saapuvat Suomen Volkswagen-jälleenmyyjille marraskuussa. Tämän hetken tuotantotilanteen mukainen toimitusaika on noin 4-5 kuukautta.

Volkswagen T-Roc hinnasto ja lisävarustehinnasto: Uusi Volkswagen T-Roc_hinnasto ja lisävarustehinnasto

Lisätiedot: Riitta Karjalainen, viestintäpäällikkö, K Auto Oy | Volkswagen, [email protected], 040 578 3924. Uutishuoneen aineisto on tarkoitettu ainoastaan median käyttöön ja se on tekijänoikeussuojattua. Materiaalin tekijänoikeudet kuuluvat K Auto Oy:lle tai Volkswagen-konsernille. Materiaalin käyttö kaupalliseen tarkoitukseen ja muuhun levitykseen ei ole sallittua.
EdellinenVolkswagen ID.3:n akku vakuuttaa ADAC:n 160 000 kilometrin kestotestissä – yli 90 prosentin kapasiteetti

Aiheeseen liittyvää

DB2025AU00972 medium
14.7.2025 | Lehdistötiedotteet

Suorituskykyinen ja yksilöllinen: ID.3 GTX FIRE+ICE -konseptiauto siirtyy sarjatuotantoon

ID.3 GTX FIRE+ICE on uusi tulkinta 1990-luvun ikonisesta Golf Fire and Ice -erikoismallista, joka suunniteltiin yhteistyössä BOGNER FIRE+ICE -brändin...

DB2020AU01865 medium
1.7.2025 | Lehdistötiedotteet

Volkswagen ID.4 on Suomen suosituin sähköauto

Volkswagen ID.4 on Suomen rekisteröidyin sähköautomalli tammi-kesäkuussa 6,7 % markkinaosuudella (852 kpl) Volkswagen 75 vuotta Suomessa -juhlamallist...

kupla auto25
30.6.2025 | Lehdistötiedotteet

Volkswagen Suomessa 75 vuotta – menestystarina alkoi kesäkuussa 1950

Volkswagenin virallinen maahantuonti alkoi kesäkuussa 1950 Ensimmäiset 12 Kuplaa luovutettiin omistajilleen 9.6.1950 Senaatintorilla Vuonna 2025 Suome...