Siirry pääsisältöön

Ostoskori

Ostoskorisi ammottaa tyhjyyttään.

Löydät täytettä yli 3000 auton verran autohaustamme.

Volkswagen ID.7 – kokemuksia ja näkemyksiä: mitä siitä sanotaan?

On se kertakaikkisen upea ilmestys. Näet sen sitten K-Auton myymälän kirkkaissa valoissa tai marraskuisen illan pimeydessä, näyttävässä valaistuksessaan, Volkswagen ID.7 kiinnittää katseet. Mutta mitä siitä sanovat he, jotka ovat sitä ajaneet? Koostimme paketin näkemyksistä ja kokemuksista.

Volkswagenin täyssähköisen malliston huipulla on itseoikeutetusti auto, joka on saanut poikkeuksellisen suuret kehut niin Suomessa kuin ulkomailla. Niin fastback-korimallin Volkswagen ID.7 kuin sen farmarisisarus Volkswagen ID.7 Tourer ovat teknologisia taidonnäytteitä, jotka tekevät ajamisesta ennenkokemattoman mukavaa ja turvallista.

Eikä sinun tarvitse luottaa tässä meihin: kiistämätön todiste tuli toukokuussa 2024, kun ID.7 teki sananmukaisesti historiaa saksalaisessa ADAC-testissä saamalla kautta aikain parhaat pisteet sekä erinomaisen arvosanan.

Yksi ID.7:n huippuominaisuuksista on pitkä toimintamatka, sillä ID.7 yltää versiosta riippuen jopa vähän yli 700 kilometrin matkaan WLTP-mittausstandardilla. Pidemmällekin saattaa päästä: pitkän toimintamatkan ID.7 Pro S -versiolla on ajettu Sveitsissä Zugin suurkaupunkialueella tavallisen liikenteen seassa tehdyssä kokeessa yhdellä latauksella peräti 794 kilometriä.

Mutta mitä ID.7:stä Suomessa sanotaan? Tässä poimintoja autoilun asiantuntijoilta.

 

Iltalehti: ”Volkswagen teki temput — Jos tämä ei saa harkitsemaan sähköautoa niin ei mikään”

ID.7-malliston kruununjalokivinä ovat nelivetoiset, 340-hevosvoimaiset GTX-tehoversiot, ja kun ne tulivat loppukesästä kokeiluun, Iltalehden toimittaja Jani Ahosola tykkäsi: ”ID.7 on ennestään jo erittäin hyvä auto ja sähköautojen eliittiä. Farmarikorimallista melkeinpä uskaltaisin laittaa pääni pantiksi, ettei tämän parempaa autoa voisi tehdä suomalaiseen tarpeeseen.”

Katso video ja lue juttu Iltalehdestä

 

Bööö-töpselimies Harri Salo: ”Tämä aiheuttaa omistamisen halua”

Bööö-töpselimiehenä tunnettu Harri Salo otti ajoon ID.7 Tourer GTX:n eikä pettynyt: ”Kaikki ominaisuudet ovat kyllä tässä autossa kohdallaan, eli vähän vaikea on löytää huonoja puolia. Todella yksi minun suosikkiautoistani ja menee helposti TOP 5:een tällä hetkellä. Käykää kokeilemassa.”

Katso video YouTubessa (kesto 17 min)

 

Nettiauto: ”Auto on niin järkyttävän mukava, että sillä ajelisi oikein mielellään Suomen toiseen päähän ja takaisin”

Nettiautossa Jaakko Isoniemi nappasi kyytiin kolme ystäväänsä ja lähti kokeilemaan, onko ID.7 maailman paras sähköauto. Täysin puhtaita papereita ei tällä kertaa tullut, mutta kehuja silti riitti: ”Auto on kokoonsa nähden ihmeellisenä ketterä eikä tunnu liian suurelta edes kaupungissa. Kokonaisuutena voisi sanoa, että auto on niin järkyttävän mukava, että sillä ajelisi oikein mielellään Suomen toiseen päähän ja takaisin.”

Lue juttu Nettiautossa

 

Tyyliniekka: ”Tämä sähköfarmari on yleispätevä kuin sveitsiläinen linkkuveitsi”

Tyyliniekassa Turo Leppänen kaarsi koeajolle mustalla ID.7 Tourer GTX:llä ja kiinnitti huomiota muun muassa valaistuihin VW-logoihin keulassa ja takana sekä istuimiin: ” Volkswagenin parhaiden perinteiden mukaisesti ajoasennon saa viilattua viimeisen päälle kohdalleen, ja lievästi sporttiset ErgoActive-etuistuimet tarjoavat sekä sivutukea että mukavuutta. Myös reisituki on säädettävissä, joten näissä penkeissä viihtyy pidemmänkin matkan.”

Lue juttu Tyyliniekassa

 

Tuulilasi: ”Voima tulee ulos erittäin pehmeällä ja sivistyneellä tavalla”

Tuulilasin päätoimittaja Olli Koivusalo kokeili kevättalvella takavetoista ID.7 Pro -versiota: ”Tämä on todella miellyttävä ajettava, sellainen kunnon matkavaunu. Pitkä akseliväli rahoittaa menoa, ja voimaakin riittää tarvittaessa. Ja se voima tulee ulos erittäin pehmeällä ja sivistyneellä tavalla.”

Katso video YouTubessa (kesto 4,5 min)

 

Ratin takana Rönkkö: ”ID.7 on lähes kymppi vaikka takaveto liukasteli”

Pitkän linjan autotoimittaja Pentti J. Rönkkö ajoi kevättalvella takavetoista ID.7:ää ja kutsui sitä lähes kympin arvoiseksi. ”Kun saadaan vielä autoon neliveto, niin silloin ollaan lähellä täyskymppiä.” Ja sehän on saatu tämän koeajon jälkeen.

Katso video YouTubessa (kesto 8 min)

 

Sasu Laukkonen: ”Fiilis ajaessa on kaikkein tärkeintä, ja ID.7:ssä parasta on ajotuntuma”

Kun kahdesta Michelin-tähden ravintolastaan tunnettu mestarikokki Sasu Laukkonen otti urallaan uuden suunnan ja alkoi liikkuvaksi yrittäjäksi, autoksi valikoitui Volkswagen ID.7. ”Etsin todella pitkään sellaista autoa, jonka juuri minä tarvitsen. Fiilis ajaessa on kaikkein tärkeintä, ja ID.7:ssä parasta on ajotuntuma. Minulle tämä auto ratkaisee autoilun tarpeet tosi hyvin”, Laukkonen kertoo.

Katso video ja lue juttu Volkswagen.fi:ssä

 

Vakuutuitko?

Tutustu ja osta:

Volkswagen ID.7

Volkswagen ID.7 Tourer

Teksti: Samuli Laukka
EdellinenVolkswagen Golf eHybrid Comfort -varusteluversio on markkinoiden edullisin pitkän toimintamatkan ladattava hybridi
SeuraavaTuore suomalaistutkimus: yhä useampi autoilija uskoo ajavansa sähköautolla lähitulevaisuudessa

Aiheeseen liittyvää

Oulu-00127
26.11.2024 | Uutiset ja ajankohtaista

Uusi Porsche-myymälä avasi Ouluun – ”Täysin uudenlainen myymäläkonsepti koko Suomessa”

K-Auto panostaa merkittävästi Oulun alueeseen osana vahvaa valtakunnallista kasvustrategiaansa. Jatkossa Oulun Visiolinjalla samassa kiinteistössä si...

CUPRA Oulu 112024
25.11.2024 | Uutiset ja ajankohtaista

Suosittu espanjalaisbrändi avasi Ouluun oman myymälän – "CUPRA on pieni pala Barcelonaa Oulussa"

Suomen ja koko Euroopan markkinoilla nopeimmin markkinaosuuttaan kasvattaviin autobrändeihin lukeutuva CUPRA on avannut oman CUPRA Garage -myymälän Ou...

8b92a01ee6238b71 800x800ar
6.11.2024 | Uutiset ja ajankohtaista

Kesko käynnistää kaksi suurta autokaupan rakennushanketta: täysin uudistuva automyymälä K-Auto Helsinki Herttoniemeen sekä huippumoderni vauriokorjauksen suuryksikkö Vantaalle

K-Auto vahvistaa asemaansa Suomen autokaupan johtavana toimijana ja käynnistää kaksi merkittävää rakennushanketta pääkaupunkiseudulle. Hankkeiden koko...