Siirry pääsisältöön
Osta, varaa tai liisaa auto helposti verkossa

Voit ostaa, varata tai liisata useimmat automme helposti kotisohvalla. Verkko-ostoissa 14 päivän palautusoikeus.

Löydä sopiva auto

Ostoskori

Ostoskorisi ammottaa tyhjyyttään.

Löydät täytettä yli 3000 auton verran autohaustamme.

Volkswagen on UEFA Women’s EURO 2025 -turnauksen yhteistyökumppani

  • Volkswagen tukee naisten EM-turnauksen lisäksi myös seitsemää mukana olevaa maajoukkuetta, Suomen Helmarit mukaan lukien

  • Brändijohtaja

    Christine Wolburg: ”Olemme tukeneet naisten voimaannuttamista ja tasa-arvoa urheilussa aktiivisesti jo vuosien ajan

  • Sponsorointi lisää tietoisuutta myös Volkswagen ID.-mallistosta

Volkswagen palaa UEFA:n jalkapallokentille. Autonvalmistaja toimii UEFA Women’s EURO 2025 -turnauksen yhteistyökumppanina. Naisten EM-turnaus järjestetään Sveitsissä 2.–27. heinäkuuta. Volkswagen oli mukana jo vuoden 2022 Women’s EURO -turnauksessa Englannissa UEFA:n yhteistyökumppanina.

”Olemme vakaasti uskoneet ja tukeneet niin naisten jalkapalloa kuin naisia jalkapallon parissa jo monien vuosien ajan. Tämän kesän UEFA Women’s EURO -turnauksen sponsorointi on siten jälleen yksi osoitus sitoutumisestamme näkyvyyteen, reiluuteen ja aitoon osallisuuteen”, sanoo Volkswagen-brändistä vastaava brändijohtaja Christine Wolburg.

Kuten edellisessäkin turnauksessa, Volkswagenilla on yhteistyökumppanuuden myötä toinenkin merkittävä tavoite asennekampanjan lisäksi: ”Käytämme tätä kansainvälistä näyttämöä esitelläksemme täyssähköistä ID.-mallistoamme kansainväliselle yleisölle”, Wolburg kertoo.

Volkswagen ei ole ainoastaan UEFA Women’s EURO 2025 -turnauksen yhteistyökumppani, vaan myös seitsemän mukana olevan maajoukkueen tukija: Saksan ja isäntämaa Sveitsin lisäksi mukana ovat Suomi, Ranska, Alankomaat, Tanska ja Italia. Näissä maissa Volkswagenin paikalliset maahantuojat ovat solmineet sponsorointisopimukset kansallisten jalkapalloliittojen kanssa. Volkswagen järjestää myös muissa jalkapalloa rakastavissa maissa aktiviteetteja ennen turnausta ja sen aikana.

”UEFA on iloinen voidessaan toivottaa Volkswagenin jälleen tervetulleeksi UEFA Women’s EURO -turnauksen viralliseksi sponsoriksi. Heidän jatkuva tukensa osoittaa yhteisen uskon naisten jalkapallon voimaan ja potentiaaliin. Kun turnaus pian alkaa eri puolilla Sveitsiä, tämä yhteistyö auttaa meitä järjestämään ennätyksellisen tapahtuman, mutta myös lisäämään merkittävästi investointeja naisten jalkapallon kasvuun ja luomaan enemmän mahdollisuuksia naisille ja tytöille kaikilla tasoilla”, sanoi UEFA:n markkinointijohtaja Guy-Laurent Epstein.

UEFA Women’s EURO -turnaus järjestetään kahdeksassa isäntäkaupungissa Sveitsissä, ja siitä odotetaan menestyksekkäintä turnausta tähän mennessä – ennätyksellistä yleisömäärää, investointeja ja fanien sitoutumista myöten.

Alexandra Popp, Volkswagenin EURO-lähettiläs, Saksan maajoukkuepelaaja, jolla on takanaan 145 maaottelua, ja VfL Wolfsburgin joukkueen kapteeni: ”Naisten jalkapallo on ottanut viime vuosina valtavan harppauksen eteenpäin: ammattimaisuus, laatu ja huomio ovat kehittyneet erittäin positiivisesti. Volkswagen on ollut mukana alusta asti – sekä seuratasolla VfL Wolfsburgissa, että maajoukkuetasolla Saksan jalkapalloliitossa, ja myös Euroopan tasolla, kuten nyt UEFA Women’s EURO -turnauksessa. Tämä sitoutuminen ja tunnustus ovat erittäin arvostettuja jalkapallomaailmassa.”

Edellisessä UEFA Women’s EURO -turnauksessa, joka jouduttiin siirtämään vuodesta 2021 vuoteen 2022 koronaviruspandemian vuoksi, Volkswagen herätti huomiota asennekampanjallaan #KeinFrauenfußball eli #EiNaistenJalkapalloa. Tällä tarkoituksellisen provosoivalla iskulauseella haluttiin kiinnittää huomiota siihen, miten kielenkäyttö eroaa miesten ja naisten jalkapallon välillä – aivan kuin kyseessä olisivat eri lajit.

Volkswagen AG:n kokonaan omistama tytäryhtiö, VfL Wolfsburgin naisten joukkue, hyötyy myös yrityksen tuesta: saksalaisen seuran naisjalkapalloilijat ovat olleet Euroopan menestyneimpiä jo kahdentoista vuoden ajan, voittaen UEFA Women’s Champions Leaguen kahdesti, Saksan mestaruuden seitsemän kertaa ja Saksan Cupin yksitoista kertaa.

Volkswagen on Suomessa palloliiton pääyhteistyökumppani, ja tukee myös Helmareita menestysmatkallaan. Helmarit selvitti hienosti tiensä EM-lopputurnaukseen, ja näin ollen Suomi nähdään jo viidettä kertaa naisten jalkapallon EM-kisoissa. Suomi on todella kovassa seurassa, sillä Sveitsissä pelattavassa turnauksessa on mukana 16 todellista Euroopan kärkimaata taistelemassa mestaruudesta. Helmarit pelaavat ensimmäisen ottelunsa 2.7. Islantia vastaan, 6.7. vastassa on Norja ja 10.7. isäntämaa Sveitsi.

Lisätiedot: Riitta Karjalainen, viestintäpäällikkö, K Auto Oy | Volkswagen, [email protected], 040 578 3924. Uutishuoneen aineisto on tarkoitettu ainoastaan median käyttöön ja se on tekijänoikeussuojattua. Materiaalin tekijänoikeudet kuuluvat K Auto Oy:lle tai Volkswagen-konsernille. Materiaalin käyttö kaupalliseen tarkoitukseen ja muuhun levitykseen ei ole sallittua.
Edellinen Volkswagen sähköautojen markkinajohtaja – ID.4 Suomen suosituin nelivetoinen sähköauto
SeuraavaPalloliiton ja Volkswagenin pääyhteistyökumppanuus jatkuu

Aiheeseen liittyvää

DB2025AU01010 medium
28.8.2025 | Lehdistötiedotteet

Uusi Volkswagen T-Roc rikkoo luokkarajoja – myynti on alkanut

Myyntimenestyksen maailmanensi-ilta – Volkswagen esitteli uuden T-Rocin, innovatiivisen seuraajan crossover-tähdelleen, jota on myyty yli kaksi miljoo...

DB2025AU00987 medium
17.7.2025 | Lehdistötiedotteet

Volkswagen ID.3:n akku vakuuttaa ADAC:n 160 000 kilometrin kestotestissä – yli 90 prosentin kapasiteetti

Suurjänniteakku säilyttää kapasiteettiinsa vielä pitkään takuuajan jälkeenkin ID.-mallit pysyvät houkuttelevina myös käytettyinä autoina Ohjelmistopäi...

DB2025AU00972 medium
14.7.2025 | Lehdistötiedotteet

Suorituskykyinen ja yksilöllinen: ID.3 GTX FIRE+ICE -konseptiauto siirtyy sarjatuotantoon

ID.3 GTX FIRE+ICE on uusi tulkinta 1990-luvun ikonisesta Golf Fire and Ice -erikoismallista, joka suunniteltiin yhteistyössä BOGNER FIRE+ICE -brändin...