Siirry pääsisältöön

Ostoskori

Ostoskorisi ammottaa tyhjyyttään.

Löydät täytettä yli 3000 auton verran autohaustamme.

Zuffenhausenin nopein sähköauto

Porschen kehitys- ja testikuljettaja Lars Kern on päihittänyt itsensä Nürburgringillä: ajaessaan Nordschleifella esisarjan Taycanilla hän kirjasi kierrosajan 7:07,55 minuuttia. Tämä virallinen kierrosaika on huimat 26 sekuntia nopeampi kuin minkä hän ajoi viimeisellä ennätysajollaan Performance-paketilla varustetulla Taycan Turbo S Sport sedanilla elokuussa 2022.

”Kaksikymmentäkuusi sekuntia on puoli ikuisuutta moottoriurheilussa. Larsin kierrosaika 7:07,55 minuuttia Nordschleifella on sensaatiomainen ja asettaa Taycanin samaan sarjaan sähköisten hyperautojen kanssa”, sanoo tuotelinjan johtaja Kevin Giek. "Ja se vaikuttava asia on, että Lars ajoi useat kierrokset lähes täsmälleen samaan tahtiin."

"Puskin niin lujaa kuin pystyin, mutta se oli oikeastaan kaikki mitä pystyin tekemään", Kern sanoo. Nürburgring-Nordschleife oli yksinoikeudella kokeneen kilpailijan käytössä nopeiden kierrosten päivänä. Turvallisuussyistä testiauto varustettiin laissa määrätyllä turvakaarilla sekä kilpaistuimilla. Verrattuna vuoden 2022 ennätykseen Taycan Turbo S:llä ajat olivat huomattavasti parempia: esisarjan auto oli reilut 25 km/h nopeampi, kun ajettu matka ja nopeus mitattiin radalla Schwedenkreuzin kohdalla.

Havainnollistaaksemme eroa tarkemmin: siihen mennessä kun Kern ylitti maalilinjan lähellä katsomoa 13 (T13) tällä kertaa, hän olisi juuri ohittanut Nordschleifen sisäänkäynnin ja saapumassa Antoniusbuche-osaan aikaisemman ennätysajonsa aikana Taycan Turbo S:llä vuonna 2022. Etäisyys esisarjan Taycanin ja nykyisen Turbo S:n välillä on yli 1,3 kilometriä – luku, joka havainnollistaa 20,8 km:n radalla saavutettua suorituskykyparannusta tällä Saksan Eifelin alueella sijaitsevalla radalla. Koko kierroksen onboard-video julkaistaan maaliskuun puolivälissä.

Lisätietoja sekä video- ja kuvamateriaalia on saatavissa Porschen uutishuoneesta: https://newsroom.porsche.com/en.html

Lisätiedot: Riitta Karjalainen, viestintäpäällikkö, K Auto Oy | Porsche, [email protected], 040 578 3924.  
EdellinenPorsche uudistaa Zuffenhausenin tehdasta tulevaisuutta varten
SeuraavaUusi täyssähköinen Porsche Macan – suorituskykyä ja taloudellisuutta

Aiheeseen liittyvää

trio covered FINAL
10.11.2025 | Lehdistötiedotteet

Porschen toinen täyssähköinen SUV on tulossa: täyssähköisen Cayennen kaksoisensi-ilta

Maailmanensi-iltaa juhlitaan ensin digitaalisesti, sitten Dubaissa Maailmanensi-ilta 19. marraskuuta klo 16:00 (Suomen aikaa) Porsche Newsroomissa, Po...

327101 6000x4000
5.11.2025 | Lehdistötiedotteet

Teknologia Porschen uuden täyssähköisen Cayennen taustalla – Formula E -maailmanmestarin asiantuntemuksella

Porsche 99X Electric -teknologia uudessa täyssähköisessä SUV-mallissa Öljyjäähdytetty sähkömoottori lisää jatkuvaa tehoa ja tehokkuutta Suorituskykyin...

326646 6000x3164
24.10.2025 | Lehdistötiedotteet

Täyssähköisen Cayennen innovatiivinen suurjännitejärjestelmä: suorituskyky kohtaa taloudellisuuden

Täyssähköisen Porsche Cayennen teknologia: toimintointegroitu 113 kWh korkeajänniteakku osa auton rakennetta Kaksipuolinen jäähdytys: teholtaan noin 1...