
Palloliiton ja Volkswagenin pääyhteistyökumppanuus jatkuu
Suomen Palloliitto ja Volkswagen jatkavat vuonna 2017 alkanutta yhteistyötään uudella nelivuotisella pääyhteistyökumppanisopimuksella. Yhteistyösopimu...
Volkswagenin sähköinen mallisto jatkaa laajentumistaan. Nyt vuorossa on uusi Volkswagen ID.7 GTX. Aiemmin esitelty ID.7 Tourer GTX -farmarimalli saa nyt rinnalleen fastback-mallisen 250 kW (340 hv) tehoisen ja nelivetoisen ID.7 GTX:n. GTX-versiot ovat ID.-malliston suorituskykyisiä malleja ja ne vakiinnuttavat yhä enemmän asemaansa itsenäisenä Volkswagen-tuotebrändinä ikonisten GTI-mallien tyyliin. Volkswagen ID.7 GTX on kuin tehty Suomen vaihteleviin olosuhteisiin ja ID.7 GTX ja Pro S -mallien myynti, niin fastback- kuin farmari-korimalleilla, alkaa Suomessa kesäkuussa.
Volkswagen ID.7 GTX kiihtyy 0–100 km/h vain 5,4 sekunnissa. Yhdessä ID.7 GTX Tourerin kanssa uusi ID.7 GTX on tällä hetkellä Volkswagenin suorituskykyisin täyssähköauto. Kiehtova ominaisuus on kahden sähkömoottorin välittömästi tuntuva sysäys, jolla 250 kW:n teho tulee saataville välittömästi. ID.7 GTX tuo voimansa vaivattomasti tielle sähköisen kaksoismoottorisen nelivedon ansiosta, jossa on sähkömoottori sekä etu- että taka-akseleilla. Tämän suorituskykyisen mallin toimintamatka on lähes 600 km (WLTP). ID.7 GTX:n akku voidaan ladata jopa 200 kW:lla DC-pikalatausasemilla. Nopeimmillaan 86 kWh:n akku latautuu 10–80 prosenttiin vain 26 minuutissa.
ID.7 GTX – ainutlaatuinen ulkoasu ja varustelu. Uusi ID.7 GTX on tunnistettavissa etu- ja takaosan erottuvan GTX-muotoilun ansiosta. Lisäksi fastback-mallissa on nyt huomattavan kattava vakiovarustelu. Ulkoisia ominaisuuksia ovat uudet 20-tuumaiset Skagen-kevytmetallivanteet, joissa on timanttileikatut pinnat, ja IQ.LIGHT LED-matriisiajovalot, joissa on valaistut Volkswagen-logot edessä ja takana. Auton valot ovat ainutlaatuisia etuosan päiväajovalojen ansiosta, jotka on suunniteltu erityisesti GTX:lle. Samaan aikaan sisätilojen ulkoasu on sekä sporttinen että hienostunut sellaisten ominaisuuksien ansiosta, kuten lämmitetyt istuimet, joissa on punaiset kontrastitikkaukset ja rei'itetyt GTX-tekstit istuinten selkänojassa. Toinen GTX-spesifinen ominaisuus on monitoimiohjauspyörä, jossa on punainen koristelista ja punaiset tikkaukset. ID.7 GTX:n sisätila voidaan valaista yksilöllisesti 30-värisen tunnelmavalaistuksen ansiosta.
ID.7 Pro S ja ID.7 Tourer Pro S – 86 kWh 77 kWh:n sijaan. Tähän asti ID.7-mallit ovat olleet saatavilla yksinomaan Pro-versioina, joissa on 77 kWh akku. Uudet ID.7 Pro S -versiot – aivan kuten uudet ID.7 GTX mallit – on nyt varustettu vakiona 86 kWh:n akulla (bruttokapasiteetti: 91 kWh). Toimintamatkat ovat siis huomattavasti pidemmät: uuden ID.7 Tourer Pro S:n toimintamatka on kasvanut lähes 700 km:iin (WLTP), kun taas ID.7 Pro S - fastbackin toimintamatka on jopa yli 700 km (WLTP). Tämä tarkoittaa, että molemmat ID.7 Pro S -versiot tarjoavat nyt saman verran toimintamatkaa kuin vastaavat polttomoottorilla varustetut autot.
Volkswagen ID.7 GTX, jonka elektronisesti rajoitettu huippunopeus on 180 km/h, on varustettu sähköisellä kaksimoottorisella nelivetojärjestelmällä (4MOTION). Yhdessä molemmat moottorit tarjoavat järjestelmätehoa 250 kW (340 hv) – 40 kW (54 hv) enemmän kuin takavetoisissa ID.7 Pro ja Pro S -malleissa. Taka-akselin (PSM) sähkömoottorin teho on 210 kW (286 hv) ja etuakselin sähkömoottorin (ASM) teho on 80 kW (109 hv). Sähköisesti säädetty tehonjako etu- ja taka-akselin välillä toimii erittäin tarkasti ja viiveittä. Tämän ansiosta ajaminen on turvallista ja mukavaa myös huonoissa olosuhteissa. Nelivetoisen GTX-mallin perävaunun vetomassa on 1 200 kg. ID.7 GTX fastback-mallin tavaratila on 532 litraa.